Dokt0r Malaysia ToIak Tawaran Kerja Di UK, ‘Last2’ Kementerian Pula Tamatkan K0ntrak

Setelah mendapat Ijazah Sarjana Muda dalam bidang perub4tan daripada Universiti Southampt0n pada 2018, Dr. Bong Ing Hui ditawar untuk bekerja di Britain..

Beliau men0lak tawaran itu tanpa berfikir panjang kerana ingin berkhidmat kepada tanah air di Malaysia tetapi kini, Bong menyesaIi keputusan yang telah dibuat waktu tersebut.

Beliau bersama rakannya, Dr Wong Hui telah ditam@tkan k0ntrak pekerjaan bersama H0spitaI Sibu (HSIBU) dan tidak mendapat sebarang penjelasan daripada Kementer!an Kesih@tan Malaysia (KKM).

Kami sangat terkejvt kerana tidak mendapat apa-apa n0tis yang mengatakan bahawa k0ntrak kami akan ditam@tkan. Mereka hanya menghantar surat dan memberitahu bahawa k0ntrak kami telah ditam@tkan,” katanya.
Uncertain future: from left Dr Wong, Dr Bong and Dr Yong who have
their contract either terminated or hanging.’

Menurutnya lagi, pihak kementer!an tidak menjelaskan seb@b k0ntrak itu ditam@tkan dan mereka berdua telah membuat rayuan tetapi masih belum menerima sebarang maklum balas.

“Kami berharap dapat kembali dan menyelesaikan latihan kami kerana jika kamu ingin menjadi d0kt0r pak@r di Malaysia, kamu hendaklah bekerja di h0spitaI keraj@an. Ia sangat must@hil bagi kami untuk meIakukanya di tempat lain,” kata Dr. Wong..

Sumber : The Star Online

Via borakdaily

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*