Kerajaan akhirnya hentikan kemasukan pelawat dari negara China

Semenjak penul4ran wab4k kor0nav1rus yang bermula dari China itu mereb@k ke merata dunia termasuk Malaysia, rakyat di negara ini rata-ratanya sangat ris@u dengan jank!tan wab@k itu ke negara ini. Lebih-lebih pelanc0ng dari negara China sebelum ini dikatakan beb@s untuk keluar masuk ke negara ini tanpa sebarang sek4tan diIakukan.

Ramai yang menarik naf@s lega setelah kerajaan memutvskan menggant0ng sementara semua kemudahan imigr3sen kepada rakyat negara China, terutamanya dari bandar Wuhan dan wilayah Hubei.

Akhirnya suara hati rakyat didengari!

Kenyataan akhbar dari Pejabat Perd4na Menteri ini turut dikongsikan oleh Dr.Mohathir Mohamad melalui akaun Twitter miliknya. Keputusan ini sekaligus telah tuIar dan menerima hampir lebih 6,000 ulang kic4u dan 4,3000 tanda suka oleh rakyat Malaysia

Jangan sebarkan sebarang makIumat p4lsu!

Perdana Ment3ri Malaysia ini turut mengingatkan kepada semua orang agar tidak menyeb4rkan sebarang perkara ataupun berita yang tidak sah!h. HaI ini diseb4bkan, bakal menimb0lkan rasa pan!k dan juga ketidaktent3raman kepada masyarakat.

Alhamdulillah, kel0han rakyat di dengar!

Sudah semestinya berita ini sangat menggembirakan rakyat Malaysia. Meskipun begitu, masih terdapat lagi segelintir pihak tidak berpuas hati kerana hanya daerah Wuhan dan Hubei sahaja disek4t, bukannya satu negara China.

“Bukan senang nak b@n satu negara…”

Keputusan yang sangat bijak

Kalau nak k0men, cakaplah berIapik

“Hanya dari wilayah Hubei? wilayah2 lain?”

Kemudahan imigr3sen tersebut akan diberikan semula kepada pihak kerajaan China setelah keadaan kembali n0rmal dan pulih daripada wab4k itu.

Sumber: Sinar HarianTwitter.

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*