Wab@k Kor0nav1rus: Benarkah Ia K0nsp!rasi Teranc4ng Sejak 200 Tahun Lalu?

Kem4tian yang diseb4bkan oleh wab4k kor0nav1rus kini mencecah 80 orang dengan k3s individu dij4ngkiti sebanyak 2,700.

Namun pak4r memberikan am4ran mungkin sebenarnya k3s yang dij4ngkiti kini sebenarnya sudah mencec@h 100,000 orang.

Di Malaysia setakat ini sudah mencatatkan empat k3s pos!tif yang kesemuanya memb4bitkan pelanc0ng dari China dan kesemuanya dilap0rkan dalam keadaan stabil.

Manakala 18 warga Malaysia, 18 warga China dan satu warga Jordan sedang diujji sampeInya bagi 37 k3s Penges@nan K3s Yang Disy4ki (PUI).

Sehingga kini, tiada vaks!n atau pun ub@t yang dikes4n bagi mer@wat m4ngsa yang dijangk!ti wab4k yang boleh membawa m4ut ini.

Seakan menjadi fen0mena, timbuInya te0ri konsp!rasi bahawa wab4k kor0nav1rus ini sebenarnya sudah wujud sejak 200 tahun dahulu.

Menurut seorang bekas pegawai peris!kan tent3ra lsraeI, Dany Shoham, v1rus ini sebenarnya merupakan senj4ta biol0gi rahs!a China yang berasal dari saIah satu m4kmal di Wuh@n.

Manakal seorang d0kt0r, ahli nuj0m dan peramaI terkenal Perancis, Nostradamus sudah meramaIkan penyeb@ran ini sejak ratusan tahun dahulu.

Nostradamus telah meramaI tepat beberapa per!stiwa dunia antaranya kemuncuIan Napole0n, HitIer dan ser4ngan 9/11 di Amerika Syarikat.

Walaupun sudah men!nggaI  pada tahun 1566, buku-buku N0strad4mus masih diteIiti sehingga kini. Antara petikan yang popular kini yang dikatakan merujuk kepada wab@k kor0nav1rus ialah:

Wab@k yang hebat dari kota marit!m tidak akan berhenti  sehinggalah kem4tian d4rah benar terbaIas, terhukvm tanpa kejah4tan oleh seorang wanita hebat yang m4rah kerana kemunaf!kan.

Malah ianya juga dikatakan merujuk kepada wab@k S@rs yang pernah meIanda China pada tahun 2003 yang mana kota mar!tim yang menjadi subjek adalah Hong Kong dan wanita hebat berkenaan adalah bekas Menteri Kesih@tan  China, Wu Yi yang pernah menjadi individu penting mengawal penyeb@ran v1rus S4RS.

Walaupun begitu, te0ri k0nsp!rasi ini hanyalah sekadar andaian. Sejauh mana kebenarannya ianya tertakl0k kepada mereka yang mahu mempercayainya.

Sumber: Daily Star

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*