5 [VIDEO] KoIeksi Youtuber Kant0ikan ‘Sc4mmer’ di Malaysia Boleh Buat Anda Pec4h Peruut.

Teknol0gi boleh memudahkan penggunanya dan pada masa yang sama menjadi senj4ta untuk men!pu seseorang. SaIah seorang daripada mereka adalah Sc4mmers telefon yang men!pu dan memperd4yakan orang lain untuk mengambil kesempatan.

Sc4mmer melalui telefon ini banyak kateg0ri namun kebanyakkan mereka menggunakan m0dus 0per@ndi yang sama. Ada yang mengaku dari Mahk4mah, angg0ta p0lis, pegawai b4nk dan sebagainya untuk mengambil wang dari m4ngsa.

Menariknya, cara percakapan mereka sangat terat0r dan s0pan santun sebijik macam pegawai perkhidmatan pelanggan. Mereka sangat lic!k, segalanya dir4ncang dengan baik, mukadimah dan penjelasan diberikan pun begitu teliti.

Tetapi kini, rakyat Malaysia semakin bijak lagi-lagi m0tif mereka sudah diketahui orang ramai dan wujudnya kesedaran supaya lebih berhati-hati dengan Sc4mmers.

Di laman Youtube, ramai youtuber-youtuber yang berjaya mended4hkan perbualan  sc4mmer kepada orang awam. Berbagai-bagai cara sc4mmers ni men!pu orang sebenarnya dan mengej0tkan mereka seakan-akan tidak tak0t jika dilap0rkan kepada pihak p0lis.

Jom kami kongsikan 5 video perbualan Sc4mmers dan m4ngsa dari youtuber-youtuber yang boleh buatkan anda pec4h per0t!

1.Mengaku Dari RHB B@nk, Minta Duit Dalam Masa 2 Jam

Video ini dimuatnaik oleh m4ngsa bernama Fara Kamal yang merupakan seorang bl0gger yang gemar melanc0ng. Mungkin dari pengalamannya yang selalu mengembara ke luar negara, dia berjaya ‘kant0i’ kan seorang Sc4mmer wanita yang mengaku dari RHB Bank

Yang lucunya, Sc4mmer ini mengeluarkan kata-kata kes4t selepas terkant0i!

2.Sc4mmer Kononnya Dari SPRM

Sc4mmer seterusnya ini mengaku dirinya seorang peg4wai SPRM (Suruhanjaya Penceg4h Rasu4h Malaysia). Hebat bukan? Ini bukan kaleng-kaleng! Video ini dimuatnaik menerusi saluran Youtube, Philosophical Xenen.

Sc4mmer ini bert!ndak kas@r selepas si m4ngsa enggan memberikan nombor kad pengenalan yang betul.

3.Sc4mmer Tak Pasal-pasa Kena Ceramah!

Video yang dimuatnaik oleh saluran Youtube, Oh! Media ini memaparkan bagaimana pen!puan yg dilakukan oleh sc4mmer wanita yang mengaku seorang angg0ta p0lis, IPK Kelantan cawangan traf!k untuk menutut bayaran s4man dari m4ngsa.

Akhirnya pen!puan wanita ini terkant0i dan tak pasal-pasal kena ceramah dengan si m4ngsa. Memamg keIakar!

4.Sc4mmer Beng4ng Kant0i Sampai Mencar0t

Inilah pad4hnya bila dapat sc4mmer yang kurang cerdik. Video yang dimuatnaik menerusi saluran Youtube, Trending Wei ini memaparkan perbualan antara sekumpulan anak muda dengan sc4mmer yang berpura-pura seorang pegawai b@nk yang mahu m4ngsa menjelaskan hut@ng yang tertunggak

Akhirnya pen!puan sc4mmer tersebut berjaya dib0ngkarkan selepas tidak berjaya memperoleh nombor kad pengenalan m4ngsa.

5.Sc4mmer Nak Bagi Hadiah RM20,000.. Wow!

Kali ini, sc4mmer cuba memperd4yakan m4ngsa dengan menawarkan hadiah berjumlah RM20,000 sekiranya mencukupkan mata p0in dalam kad kredit. Video yang dimuatnaik oleh m4ngsa di saluran Youtube, Wak ayam ini memaparkan sc4mmer mahu m4ngsa membuat trans@ksi wang tunai ke akaun b@nk peribadi.

Agak lucu bila, m4ngsa pura-pura mengal4mi masaIah pendengaran ketika nombor akaun b@nk dibacakan. Lawak giI4!

Sebenarnya banyak lagi video sc4mmer yang dah kant0i di Youtube, cuma 5 video pilihan dari Murai.my yang paling keIakar. Pec4h per0t!

Sumber:murai

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*