Jadi tempat pelepas m4rah, gadis 0KU bertub0h seakan anak kecil ini m4ut did3ra Perasaan SEDlH bercampur m4rah, mungkin itulah yang dapat digambarkan mengenai nasib seorang gadis 0KU yang dimaklumkan men!nggal dunia disy4ki menjadi…

Perasaan sed!h bercampur m4rah, mungkin itulah yang dapat digambarkan mengenai nasib seorang gadis 0KU yang dimaklumkan men!nggal dunia disy4ki menjadi m4ngsa d3ra.

Menerusi perkongsian di Facebook, akt!vis kemanusiaan, Natipah Abu, kisah gadis itu pernah disiarkan sekitar empat tahun yang lalu. Jika dilihat kepada bentuk fiz,!kal ia dilihat seperti seorang kanak-kanak.

Apa d0sa gadis ini?

Hakikatnya, gadis itu sebenarnya sudah berusia 22 tahun pada tahun ini, namun disebabkan kecac4tan yang dial4minya, pemikiran dan fizikaInya masih seperti seorang kanak-kanak.

Menerusi entri di Facebook akt!vis tersebut, meIuahkan rasa kesaI terhadap sikap penjaga yang terg@mak berbuat demikian kepada m4ngsa yang merupakan anak yatim piatu

اِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونTulis … padam, tulis … padam lagi … itulah yang terjadi kali ini. Tidak…

Posted by Natipah Abu on Monday, 29 June 2020

Difahamkan, m4ngsa telah men!nggal dunia sejak setahun yang lalu, akan tetapi kisah tragis yang meIanda gadis ini masih tidak dapat dilupakan sehingga kini.

Tidak pernah dipinta untuk dia lahir dalam keadaan seperti itu, apakah d0sanya sehingga sanggup dia dis4kiti. Bagaimana pun, peIaku yang mend3ra anak istimewa ini sehingga m4ut, telah pun dis@bit kesaIahan dan dikenakan huk0man m4ti mandat0ri.

Sumber : Natipah Abu

Via OMM.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*