“Kalau taknak nanti makhl0k GHAlB kac4u” – Iiwat 19 Budak Lelaki, TlPU Kononnya Boleh Ajar Ilmu KebaI Badan

Seorang pemuda berusia 23 dit4han pihak berkuasa tempatan selepas didapati meIiwat 19 orang kanak-kanak lelaki bawah umur di Kampung Ciboj0ng, Desa Pul0sari di Sukabumi, Indonesia.

MenurutJabar Suara, pemuda yang tidak did3dahkan namanya itu menggunakan m0dus oper4ndi pandai mengajar ilmu keb4l kepada m4ngsa-m4ngsanya.

Pemuda itu telah dit4han p0lis pada Sabtu (27 Jun) kira-kira jam 11.30 malam di kediamannya dan dibawa ke ibu pejabat p0lis Sukabumi yang terletak dekat PaIabuhanratu.

Menurut pihak p0lis, kegiatan jij!knya diketahui selepas ibu bapa kepada salah seorang m4ngsa membuat lap0ran anaknya telah dicab0l oleh pemuda berkenaan.

“Berawal lap0ran salah seorang orang tua k0rban, yang menyatakan anaknya dicabvli oleh peIaku. Saat lidik ternyata k0rban bertambah jadi empat orang. Setelah itu ters4ngka mengakui jumlah k0rban sementara kurang lebih 19 anak laki-laki dibawah umur.”

Pemuda itu akan mendekati m4ngsa melalui Facebook sebelum memberitahu mereka dia boleh mengajar iImu kebaI badan. Tidak dinyatakan bagaimana dia meyakinkan m4ngsa untuk mempercayainya namun bagi memastikan kegi@tan Iiw@tnya itu berjalan lanc4r, pemuda berkenaan akan menak0t-nak0tkan m4ngsa.

Menurut p0lis, dia akan berkata kepada jika mereka men0lak ritu@l sewaktu mempelajari ilmu kebaI tersebut, nanti akan ada makhl0b gha!b yang datang mengg4nggu dan m4ngsa akan menjadi giI@.

“Kalau untuk berdasarkan pengakuan tersangka perbuatan cab0lnya mohon maaf ada di antaranya mendapat perIakukan sod0mi, ada hanya mer4ba aIat vitaI, kebetulan seluruh k0rban ini laki laki usia dibawah 15 tahun.”

Ketika ini pihak p0lis masih cuba mendapatkan keterangan daripada m4ngsa-m4ngsa yang lain. Pemuda itu dilap0rkan berdepan huk0man 15 tahun dan 5 tahun penj4ra kerana m4ngsanya melebihi satu orang.

“Anc4mannya 15 tahun ditambah sepertiga karena k0rban lebih dari satu orang.”

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber