‘Sempat juga anak bergur@u, pel0k dan ClUM saya semalam’

“SEBELUM ini kebiasaannya dia tidur bersama abang kembarnya tapi baru semalam dia tidur bersama saya.

“Sempat juga dia bergur4u, peluk dan ci0m saya semalam,” kata Mohd Baharudin Mohd Noor, 38, menceritakan mengenai anak bongsunya yang dikhuatiri Iemas.

Muhammad Danish Irfan Mohd Baharudin, 6, dikhu@tiri Iemas ketika mandi bersama abang kembar serta kakaknya yang berusia tujuh tahun di Sungai Perak berdekatan Kampung Loh, Karai di Sungai Siput, kira-kira 2 petang hari ini..

Turut mandi bersama adalah dua saudara mangsa dalam lingkungan usia sebaya, dengan ditemani ibu saudara m4ngsa yang juga adik ipar Mohd Baharudin berusia 27 tahun.

Mohd Baharudin berkata, dia tidak menyangka kelakuan ditunjukkan anak bongsunya itu sebagai petanda dia sekeluarga akan mengal@mi detik h!ba khususnya jika ditakdirkan anaknya itu dijumpai dalam keadaan sudah tidak berny4wa.

“Dia memang amat rapat dengan saya berbanding dengan ibunya. Tiada apa yang saya minta melainkan biarlah jas@d anak saya dijumpai dalam keadaan masih sempurna (sekiranya dijumpai sudah tidak berny4wa).

“Saya nelayan sungai ini serta pernah beberapa kali terb@bit sama dalam 0perasi mencari m4ngsa l3mas di sini.

“Jadi saya tahu bahawa jas4d manusia yang berada di air melebihi tiga hari akan mula merep0t,” katanya ketika ditemui semasa 0perasi mencari anaknya itu yang turut disertainya menaiki bot.

Bapa tiga anak itu berkata, ada juga kelainan pada rauk wajah anaknya itu yang dilihat agak ceria berbanding biasa pagi hari ini.

Katanya, dia juga agak raIat dengan sifatnya yang agak kurang bercakap termasuk dengan keluarganya.

“Kenangan manis terakhir antara saya dengannya (Muhammad Danish Irfan) adalah ketika saya membawa kami lima sekeluarga membeli pakaian baharu di Ipoh sejurus PKPP (Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan) dilaksana baru-baru ini.

“Memang dia anak paling rapat dengan saya dan ketika dia tidur bersama saya semalam pun, seakan tidak terungkap di perkataan saya apabila dia memel0k dan menci0m (mengucup) saya.

“Itu yang buatkan saya sangat terasa (jika kehilangannya),” katanya.

Beliau berkata, dia serta adik-beradiknya yang lain pada mula sudah mel4rang mereka andi di sungai itu memandangkan tahu selok-belok air sungai itu yang parasnya secara tiba-tiba boleh meningkat dan berarus deras biarpun cetek pada mulanya.

“Dua tiga hari kebelakangan ini memang mereka gemar mandi di situ biarpun saya dan adik-beradik lain sudah melar4ngnya. Tambahan pula boleh dikatakan hampir setiap tahun akan ada k3s lem@s di Sungai Perak sekitar kawasan ini.

“Mengikut pengetahuan saya belum ada kes pada tahun ini. Tak sangka anak saya yang jadi m4ngsa kali ini,” katanya.

Sehingga 9.15 malam ini, usaha mencari dan menyelamat masih dijalankan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber