Dikub0r Hidup – Hidup Dalam Tanah, BAYl Diselamatkan Oleh Salakan ANJlNG C4cat.

K3s buang b4yi ni makin menjadi, jadi. Baru-baru ni ada seorang b4yi telah ditanam hid0p-hid0p di Thailand. Apa yang menarik, anj!ng c4cat bernama Ping P0ng telah menjadi kebanggaan kampungnya di timur laut Thailand, setelah menyelamatkan seorang b4yi lelaki yang telah dikub0rkan hidup oleh ibunya remaja.

Pada hari kej4dian tu, perbuatan anj!ng menghidu dan menggali tanah menarik perhatian petani ke di kampung Ban Nong Kham, di daerah Cham Phuang, utara timur Bangkok. Menurut pemilik Ping P0ng, penggalian anj!ng itu mendedahkan kaki kanak-kanak itu, menyebabkan penduduk tempatan mengangkut b@yi itu untuk melihat b@yi tu masih hidup atau dah men!nggaI dunia.

Seorang gadis berusia 15 tahun, yang belum dinamakan, mengaku mengub0rkan m4yat b@yi tu dan didkwa melakukan cubaan membun0h. Dia berkata dia tak0t akan huk0man dari bapanya kerana mengandung. Keluarga gadis itu berkata mereka akan menjaga b@yi itu, yang masih sihat setelah diselamatkan.

Kolonel Kolonel Panuwat Puttakam, p0lis Cham Phuang, berkata: “Gadis itu sekarang sedang dijaga oleh seorang ahli psikol0gi dan ibu bapanya kerana dia sangat tak0t. Dia menyesaI apa yang dia Iakukan dan berkata dia bert!ndak dengan dorongan tanpa berfikir panjang. Dia tak0t ibu bapanya akan mengetahui dia hamil,” – Seperti yang dilaporkan oleh The Guardian

Pegawai itu berkata bahawa poIis diwajibkan mengenakan dakwaan kepada gadis tersebut dengan cub4an pembun0han.

Ping P0ng yang berusia enam tahun, hanya menggunakan tiga kakinya, telah menarik perhatian komunitinya berikutan @ksi menyelamatkan b@yi ni. Pemiliknya, Usa Nisaika, 41, berkata dia memelihara anj!ng itu sejak lahir dan mengesahkan bahawa dia seek0r anj!ng yang sangat baik.

“Saya mendengar anj!ng menyaIak dan b@yi menang!s di ladang singkong, jadi saya pergi ke sana untuk memer!ksa,” katanya kepada media tempatan.

Dia menambah: “Ping P0ng dil4nggar oleh sebuah kereta, jadi dia kurang upaya. Tetapi saya memeliharanya kerana dia setia dan taat, dan sentiasa membantu saya apabila saya pergi ke ladang untuk menampung Iembu saya. Dia disayangi oleh seluruh kampung. Ia menakjubkan dia berjaya menyelamatkan b@yi itu. ”

Sumber