TuIang manusia, baju, serpihan tengk0rak dalam per0t buaya

BEBERAPA angg0ta tub0h manusia antaranya tuIang rus0k, tuIang betis, tapak tangan dan serpihan dipercayai tengk0rak serta sehelai baju ditemui di dalam per0t bu@ya yang dit4ngkap di Batang Ulu Belawai, Tanjung Manis, Mukah, hari ini.

Ia dipercayai milik remaja, Ricky Ganya, 14, dari Rumah Panjang Dadat, Tanjung Manis, yang dilap0rkan dib@ham bu@ya ketika dia mencari siput bersama ibu saudaranya di sungai pada 26 Julai lalu.

Penolong Pengarah 0perasi Jabatan B0mba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Tiong Ling Hii berkata, buaya sepanjang 4.5 meter itu berjaya dit4ngkap pada jam 9.15 pagi tadi, selepas reptilia itu tersangkut pada pancing berumpan ayam yang dipasang oleh Pasukan Tind4kan Pantas Hidupan Liar (SWAT), Sarawak Forestry Corporation (SFC)..

Beliau berkata, bu@ya berkenaan kemudian dibawa ke darat dan per0tnya dibelah di depan pegawai p0lis, keluarga m4ngsa serta penduduk kampung.

“Baju serta beberapa bahagian angg0ta badan manusia ditemui di dalam per0t pem4ngsa,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Bagaimanapun katanya, 0perasi pencarian diteruskan hari ini atas permintaan keluarga m4ngsa.

M4ngsa dikatakan keluar mencari siput di sungai berhampiran dan ditemani ibu saudara dan dua lagi rakannya pada 26 Julai lalu.

Menurut s4ksi iaitu ibu saudaranya, dia melihat sendiri m4ngsa ditarik bu@ya ke dalam sungai.

Kejadian itu dilap0rkan di BaIai B0mba dan Penyelamat (BBP) Tanjung Manis pada jam 11.28 hari kejadian dan sepasukan anggota dihantar ke lokasi untuk melancarkan 0perasi mencari dan menyelamat (SAR).

0perasi itu turut disertai p0lis, SFC, Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) serta penduduk rumah panjang.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber Hmetro