“DICERAlKAN, anak-anak tak sah taraf” – Sebenarnya Perempuan Yang Nikah di Thailand PALING TERANlAYA, Ini Sebabnya…

Lately ni, banyak pula k3s wanita dicraikan sebab suami ada isteri kedua kan? Memang ramai akan bngang sebab suami ani@ya isteri macam tu, apatah lagi ada pula yang jenis bagi alasan meny4kitkan hati bila ditanya tentang poIigami. 0ps!.

Tapi, tahu tak sebenarnya perempuan yang paling teran!aya adalah mereka yang bernikah dengan lelaki pilihan di Thailand. Seorang lelaki yang berpengalaman bekerja di Mahkmah Syariah sebelum ini telah berkongsi di Twitter semalam tentang lsu perempuan teran!aya.

Masa kerja Mahkmah Syariah dulu, sebenarnya perempuan yang paling teran!aya BILA NIKAH DI THAILAND.”

Lelaki tersebut turut senaraikan beberapa point mengapa mereka yang bernikah di Thailand ini sebagai perempuan paling teran!aya. Jom baca:

1. Apabila dic3raikan dan mereka datang mahkmah untuk tuntot harta sepencarian, tiada apa yang mereka akan dapat. Sebab tiada rekod perkahwinan untuk dijadikan bvkti untuk ditunjukkan kepada Hakim.

2. Anak-anak sekolah dikira sebagai tak sah taraf, meskipun perkahwinannya sah.

3. Tiada hak harta pusaka (atas kertas). Jika suami m4ti, mereka tidak akan dapat apa-apa pun.

4. Tidak boleh keluarkan duit KWSP, akaun bank suami serta tidak akan mewarisi harta seperti rumah, kereta dan lain-lain. Duit p3ncen suami juga tak layak dapat.

5. Suami boleh selamba tinggalkan isteri bila-bila masa tanpa rasa tak0t.

Disebabkan haI-haI ini, lelaki berkenaan ‘mer@yu’ agar para wanita di luar sana suami jangan mudah termakan pujuk dan rayu lelaki yang ajak untuk kahwin di Siam.

TOLONGLAH JANGAN setuju. Boleh mer4na berpanjangan. Kalau terp4ksa kahwin juga, minta lelaki REGlSTER di Pejabat Agama untuk dapat Kad Nikah.”

Katanya lagi, terlalu banyak dah k3s isteri yang kahwin di Thailand dian!aya keluarga suami serta madu. Bayangkan, dah hidup sebagai suami isteri bertahun-tahun tapi tak dapat hak apa-apa bila suami men!nggal malah kena haIau dari rumah.

Dapat KAHWIN dengan kekasih hati bukan puncak bahagia yang korang cari. Sampai tak kisah lelaki/bf ajak kahwin kat Siam.”

Kena fikir jauh lebih kedepan. Bila cinta dah habis, mula gad0h, c3rai, kem4tian suami, barulah nampak kesusahan berpanjangan menanti hidup korang.”

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM