“Mohon Doakan Isteri Saya Sihat semula” Isteri hiIang ingatan, bertukar agres!f selepas kemaIangan.

“MOHON semua doakan isteri saya supaya sihat semula,” demikian luahan Imam Baydowi Sumardi, 32, suami kepada Nur Hana Ismail, 27, yang hiIang ingatan selepas terb@bit dalam kemal4ngan jalan raya pada 8 Ogos lalu.

Menurutnya, isterinya berubah sejak kemal4ngan itu kerana berIaku pend4rahan dalam kepaIa yang menyeb@bkan tempur0ng kepala terp4ksa dibuka.

“Kami berdua terb@bit kemal4ngan ketika dalam perjalanan untuk membeli barangan dapur dan makanan dengan menaiki motosikal di Jalan Impian Emas, Johor Bahru.

“Rantai motosikal saya put0s dan terbeIit pada tayar yang menyeb@bkan isteri terc@mpak, manakala saya ters3ret beberapa meter. Selepas dirawat di bahagian Unit Rawatan Rapi (lCU) selama tiga hari dan bergantung kepada mesin bantuan pernafasan di Hspital Sultanah Aminah (HSA) selama tiga hari, isteri dibenarkan pulang pada 20 Ogos lalu.,” katanya yang bekerja sebagai penghantar barang.

Imam Baydowi berkata, sejak kemal4ngan itu, dia tidak bekerja kerana perlu menumpukan sepenuh perhatian kepada isteri.

“Empat anak dan anak saudara yang berusia 6 tahun, ibu mentua berusia 61 yang tinggal bersama, ada tolong menjaga. Manakala adik ipar saya seorang yang bekerja buat masa ini.

“Keadaan isteri memang berubah 100 peratus, tidak sama seperti dahulu. Dia tidak ingat saya, anak kami yang berusia antara setahun hingga 7 tahun dan ibunya sendiri. Malah isteri juga bersifat agres!f sehingga ada kala terp4ksa mengikat tangannya kerana cuba beberapa kali mencab0t tiuub di Ieher dan hidung,” katanya ketika ditemui di rumah sewanya di Jalan Makmur 28, Taman Damai Jaya, di Johor Bahru.

Menurut Imam Baydowi, keadaan isterinya hari ini, menunjukkan peningkatan apabila memanggilnya dengan panggilan ‘abah’ selepas subuh tadi.

“Malah, Nur Hana juga menunjukkan respon untuk duduk. Alhamdulillah hari ini ada respon yang bagus daripada isteri. Tetapi dia semakin agres!f dengan cuma mengg!git diri sendiri dan juga saya.

“Memang tidak sama perwatakan isteri yang dahulunya periang, ceria dan lemah lembut. Sejak kej4dian yang men!mpa keluarga saya ini menjadi tular, Alhamdulillah bantuan yang diterima sangat membantu keluarga. Segala barang keperluan makanan serta keperluan mencukupi.

“Keluarga saya juga dapat kunjungan daripada beberapa badan bukan kerajaan (NGO), orang perseorangan dan jiran yang turut menyumbang katil h0spital serta kerusi roda bagi memudahkan pergerakan dan keselesaan isteri saya,” katanya.

Menurutnya, Pengerusi Jawat@nkuasa Perpaduan, Perdagangan dan HaI Ehwal Pengguna, Dr Chong Fat Full ada melawat bersama NGO serta memberi sumbangan kepada mereka sekeluarga, semalam.

“Alhamdulillah sumbangan mencukupi. Saya harapkan rakyat Malaysia mengirimkan doa supaya isteri saya sembuh sepenuhnya,” katanya.

Sumber mymetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*