FestivaI Layang-layang Dihentikan Lepas Kanak-kanak 3 Tahun TerbeIit Tali Sampai Terangkat Ke Udara

Satu festivaI layang-layang di Ta!pei dihentikan serta merta selepas seorang kanak-kanak perempuan berumur 3 tahun terbeIit tali layang-layang sehingga terangkat beberapa meter ke udara.

Menurut Berita Harian, kanak-kanak itu ada mengambil bahagian dalam festival layang-layang yang berlangsung  di bandar tepi laut, Nanliao, semalam, sebelum terper4ngkap pada layang-layang g3rgasi berwarna oren.

Rakaman video berdurasi 9 saat di Iokasi kej4dian itu  menunjukkan kanak-kanak terb@bit berpusing beberapa kali di udara sambil dis4ksikan kumpulan orang dewasa yang berkerumun, difahamkan pada waktu itu ia sebenarnya mengmbil masa selama kira-kira setengah minit sebelum ‘mendarat’ semula ke tanah dengan tangan terentang.

Kanak-kanak tersebut dipercayai dalam ketak0tan selepas lnsiden tersebut, namun begitu dia tidak mengaIami sebarang keced3raan fizikaI dalam lnsiden berkenaan. Selepas kej4dian itu, pihak berkuasa di Hsinchu menghentikan festival layang-layang tersebut.

Malah, daruk bandar di kota itu telah meminta maaf atas kej4dian tersebut. Dia juga berjanji akan meminta pasukan untuk meny!asat masalah tersebut untuk memastikannya tidak berulang lagi di masa depan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM