Tetap Tabah Bila UJl, Kand@ng Iembu Syurga Berteduh ‘Pilihan’ 5 Beranak

Setiap perjalanan manusia di atas muka bumi ini, telah ditetapkan olehnya sejak azali lagi. Jadi, pelbagai liku dan ujian yang ditempuhi untuk menguji sejauh mana keimanan mereka terhadap Yang Maha Esa.

Perkara ini turut diaIami oleh lima beranak yang terpaksa mendiami kandang Iembu sebagai syurga buat mereka berteduh. Keluarga yang berasal dari Kampung Kuala Besar, Badang, di Kota Bharu terpaksa membuat demikian setelah rumah mereka terb@kar sejak 8 tahun lalu.

Lebih sayu apabila kandang yang didiami itu dalam kondisi yang sangat daif dan sempit sehinggakan terpaksa menundukkan kepala setiap kali masuk ke dalam.

Hanya berlantaikan kayu yang terdahulunya dijadikan sebagai tempat pembuangan naj!s Iembu, kini merupakan alas tidur mereka sekeluarga.

Sebelum ini Nasarudin Mat Ali dan isteri menetap bersama ibu bapa sebelum rumah yang didiami mereka terb@kar sekitar tahun 2012. Kej4dian tersebut telah mendapat perhatian wakil rakyt dan telah membantu mereka membina sebuah rumah baru.

Disebabkan ruangnya terhad, mereka sekeluarga mengambil keputusan untuk menjadikan kandang lembu milik arw@h ayah sebegai tempat berteduh lima beranak.Walaupun begitu, pondok berkenaan tidak dilengkapi dengan kemudahan asas yang lengkap seperti bilik air dan tandas. Disebabkan itu mereka terp@ksa menumpang di rumah ibunya yang terletak kira-kira 40 meter dari pondoknya.

Sumber: Harian Metro ( Berita Penuh, Hazira Ahmad Zaidi)

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia