“Nak kebvmi tanpa mandi & kaf@n” – [VIDEO] Viral Rakaman Lelaki B0nceng Jen4zah Ibu, Rupa-Rupanya Sebab…

Sebuah video yang dirakam orang awam di Indonesia baru-baru mendapat perhatian apabila sekujur tub0h tidak berny4wa dibonceng dengan motosikal.

Menurut Detik, kej4dian itu berlaku di Boyolali, Jawa Tengah dan penunggang motosikal itu adalah Sutejo, 50,yang membawa jen4zah ibunya, Ginem Suharti, 80 tahun.

Kata Sutejo, ibunya men!nggal dunia antara jam 8 pagi hingga 10 pagi (waktu tempatan) dan dibawa dari  dari Desa Jambungan di daerah Banyudono ke Kedunglengkong di daerah Simo.

Difahamkan, ibunya men!nggal di rumah kakaknya dan dibawa oleh Sutejo untuk dikebvmikan di Tanah Perkub0ran Sucen Timur. Ketika ditemui, kakaknya, Sri Suyamti, 60, tiada di rumah kerana keluar bekerja.

Kata Suyamti, adiknya bert!ndak sedemikian kerana tidak mahu menyusahkan jiran tetangga. Malah lebih mengej0tkan, Sutejo membuat keputusan untuk terus kebvmi jen4zah ibunya tanpa dimandi atau dikaf@nkan jen@zahnya terlebih dahulu.

Selepas dipuj0k, Sutejo akhirnya bersetuju agar jen4zah ibunya dimandikan serta dikaf@nkan sebelum dikebvmikan.

Suyamti dan Sutejo tinggal di rumah berasingan namun di dalam kawasan perkampungan yang sama. Selepas mendapat tahu ibunya men!nggal dan kakaknya tiada di rumah, Sutejo mengambil jen4zah ibunya dan dibonceng untuk ke tempat pengebvmian.

“Saya disuruh pulang oleh adik ipar saya (istri Sutejo), mengabarkan kalau ibu nggak ada (men!nggal). Ya saya terus pulang. Sampai di rumah sini, ibu saya tidak ada di sini, tetapi oleh adik saya langsung dibawa ke mak4m Sucen. Maunya langsung dimak@mkan di sana.”

Pada mulanya orang kampung yang berasa hairan dengan apa yang dilakukan Sutejo namun mereka akhirnya membantu menguruskan jen@zah sehingga selesai dikebvmikan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber