“Ramai yang teks saya” – PM JeIaskan Kenapa Ker@jaan Susah Nak Bagi Keluar Duit Akaun 1 KWSP

Mendengar keluhan r@kyat, tetapi ker4jaan anggap ia satu perkara yang suk@r untuk pert!mbangkan keluaran wang akaun 1 untuk caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk meringankan beb@n r4kyat yang ekon0minya terk3san ekoran dengan wab@k C0VID-19.

Perdana Mnteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akui peka dengan cadangan yang dibuat tetapi ia agak mustah!l direalisasikan.

Saya nak beritahu suk4r untuk kita men!mbangkan perkara berkenaan (benarkan pengeluaran wang akaun 1 KWSP), bukan kerana ker@jaan tidak mahu.”

Katanya lagi, beliau sendiri menerima banyak mesej daripada orang ramai mer@yu agar ianya dijalankan.

“Memang ramai yang teks saya berkata ‘tolonglah Tan Sri, kami sus4h.’ Sekarang pun tanpa mengeluarkan simpanan itu, kita sudah menyediakan berbilion ringgit bagi membantu rakyat.”

Namun, Tan Sri Muhyiddin Yassin suk@r merealisasikannya kerana ia akan memberikan kesan bur0k kepada pencarum pada masa akan datang. Lap0r Berita Harian

“Jika ker4jaan benarkan perkara itu dilaksanakan dengan mengeluarkan segala simpanan KWSP yang masih berbaki, saudara akan had@pi masaIah lebih besar pada masa hadapan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Mesyu@rat Agung Tahunan Ke-24 K0perasi Sungai Terap/Sungai Raya Muar Berhad di Dewan Sri Permata, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bukit Pasir di sini, hari ini.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM