[Video] Anggota P0lis Didkwa Sep@k Warga Asing Yang Sedang Tunggu Bas Ke Pus4t Kuarantin

Satu video viraI di media sejak petang semalam dilap0rkan seorang angg0ta PDRM melakukan sernagan fizikal kepada pekerja kilang warga asing.

Dalam video berdurasi 6 saat itu memperlihatkan saIah seorang warga asing ditend4ng berkali-kali ketika oleh salah angg0ta tersebut.

Jika benar, satu lap0ran p0lis akan dibuat dan sias@tan sewajarnya akan dijalankan. Tiada sesiapa dibenarkan mengatasi und4ng-und4ng sedia ada.”

Menerusi laman Twitter @My_Crimewatch kej4dian iini berlaku di Taman Jasmin, Senawang. Difahhamkan ketika kej@dian berlaku, pekerja asing sedang beratur menunggu bas ke pus@t kuar4ntin.

Mngsa dikatakan merupakan lelaki warga Myanmar. Menurut Harian Metro semalam, Ketua P0lis Daerah Seremban Asisten Komisioner Mohd Said Ibrahim berkata, beliau dimaklumkan mengenai klip video berkenaan dan sias@tan dijalankan bagi mengesahkan jika peIaku merupakan p0lis tau tidak.

Walaubagaimanapun, ak!bat penularan video singkat itu, ia telah mengvndang kemar4han netizen. Rata-rata beng@ng melihat apabila mereka dikas@ri, malah ada juga yang ‘husnuz0n’ fikir mungkin ada kej4dian lain berIaku yang menjadi penyabab angg0ta tersebut melakukan tind4kan sedemikian.

Pekerja asing juga manusia – Netizen

Tapi, majoriti m4rah biarpun ada yang anggap mungkin lelaki yang berpakaian uniform lengkap p0lis itu ada sebab tersendiri bert!ndak sedemikian. Apapun, kita tak tahu cerita sebenar, harap PDRM dapat jumpa pvnca kej4dian disitu.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber L.M