“SAKSl paling c0mel dalam sejarah” – Kucing Dibawa Ke Mhkamah.

Kehadiran seek0r kucing yang diberi nama ‘B@by’ di mhkamah Pulau Pinang semalam telah menarik perhatian ramai kerana ia dipanggil sebagai s4ksi dalam satu k3s..

Menurut Kosmo, k3s ini melibatkan seorang pes@ra guru yang mengaku tidak bersalah di Mhkamah S3syen atas pertud0han menced3rakan seek0r kucing betina menggunakan sebatang besi pada November tahun lalu. 

Tertud0h, C0smos Chong Say Hun, 79, didkwa secara tak munasabah memb@ling sebatang besi tajam sepanjang 3.5 kaki hingga menyeb@bkan pend3ritaan yang tak sepatutnya kepada seek0r kucing betina tempatan yang berwarna tompok hitam putih.

Dia didkwa meIakukan kesaIahan itu di halaman rumahnya bernombor 16, Lengkok Tembaga, Island Park kira-kira jam 6.40 petang pada 15 November 2020.

Cosmos ditud0h melakukan kesaIahan tersebut mengikut Subs3ksyen 29(1)(a) @kta Kebajikan Haiwan 2015 (@kta 772) yang mana jika s@bit kesalahan boleh did3nda antara RM20,000 hingga RM100,000 atau pnjara 3 tahun atau kedua-duanya.

Kucing bernama ‘B@by’ yang didkwa diced3rakan warga emas itu telah dibawa ke mhkamah dan difahamkan kini berada dalam keadaan lump0h.

“Comeynya awak sayang… sampai hati orang sanggup ani@ya” 

Berita mengenai kucing tersebut telah mendapat perhatian warganet yang rata-rata bersimpati dengan nasib kucing itu dan berharap pelaku kesaIahan terb@bit dapat huk0man yang setimpaI dengannya.

Tak baik ani@ya kucing tu. Nasib baiklah ada orang berhati mulia nak bela nasib dia. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM