L@wak tak k3na langsung” – Did@kwa Pers3nda Lelaki OKU Tiada Tangan, Baby Shima Dik3cam Net1zen

Sudah menjadi trend bagi g0longan selebr1ti untuk memu4t na1k pelbagai v@deo menarik di TikT0k buat t4tapan peminatnya dan pengguna med1a s0sial.

Ada yang mu4t n4ik video berilmu dan ada juga yang buat challenge ataupun video l4wak. Tapi dalam bergur4u atau meng1kuti tr3nd semasa tu, berhat1-hat1lah j4ngan sampai memp3rsenda dan menggur1s hati orang ramai.

B4ru-b4ru ini, penyanyi Baby Shima telah memu4t na1k satu video TikT0k yang menunjvkkan dirinya ‘men1ru’ perl4kuan seorang lelaki 0KU yang tidak mempunyai tangan.

Try hard sangat sampai s4nggup buat content mur4han

Video tersebut kemudian mendapat kec4man ramai selepas net1zen mendapati lelaki yang ‘dit1ru’ oleh Baby Shima tersebut memang benar seorang lelaki kelainan upaya dan tidak mempunyai tangan.

Malah ramai yang mengatakan Baby Shima melak0nkan video berkenaan dengan tujuan untuk ‘mel4wak’ tetapi nampaknya l4wak peny4nyi ni ‘tak sampai’ atau seakan-akan mempers3nda individu tersebut.

Ada sorang lagi artis lelaki buat macam ni…

Menvrut net1zen lagi, bukan Baby Shima saja yang buat video TikTok berkenaan yang mempers3nda lelaki tersebut. Penyanyi Andi Bernadee pun memu4t video lebih kurang sama di TikT0k.

Walau bagaimanapun video tersebut telah dipad4m daripada platf0rm terb4bit selepas mendapat kec4man ramai.

Bagi yang tak tahu, lelaki yang menjadi subjek di dalam video tersebut merupakan Zhariff Afandi. Beliau seorang pakar m0tivasi dan sering muncul dengan k1sah inspirasi buat mereka yang mengalami n4sib yang sama sepertinya.

Apa-apapun, admin harap selebr1ti yang sudah memu4t n4ik video tersebut s3dar akan kes1lapan mereka dan tidak lagi membuat content yang tidak berfaedah seperti yang di atas.

Sumber; lobak merah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*