Kalau Dah J0doh, Siapa S@ngka J1ran Sendiri Jadi Suami

Berb1cara s0al aj4l, j0doh, dan rezeki tiada siapa yang tahu melainkan Allah S.W.T. Semuanya telah ditetapkan olehNya dan kita sebagai manusia perlu 4kur dan reda dengan ketet4pan ini.

Seperti v1deo yang tul4r di l4man TikT0k dik0ngsi seorang wanita dikenali sebagai Dyha.Ishak, yang sama sekali tidak meny4ngka akan berk4hwin dengan jiran sendiri. B4hkan, j4rak di antara rumahnya dengan rumah suaminya begitu d3kat dan hanya mem3rlukan 10 l4ngkah sahaja. Itulah orang cakap kalau j0doh tak ke mana!

Kahw1n dengan j1ran depan rumah

Jelas ibu kepada dua cahaya mata ini, dia sebelum ini sama sekali tidak meny4ngka akan dipert3mukan j0doh dengan jiran sendiri. Bahkan, dia pernah bern1at untuk mencar1 cal0n suami semasa mel4njutkan pelajaran di per1ngkat universiti namun h4sratnya ketika itu terb4ntut. Ujarnya lagi, dia dan suaminya tidak pernah berc1nta sebelum s4h berg3lar suami dan isteri.

Dah 7 tahun dah k4hwin rupanya dengan j1ran depan rumah 10 l4ngkah ni. Kami tak pernah berc1nta pun sebelum k4hwin. Mak mentua dan kak ipar yang propose. Rupanya j0doh depan rumah…

Walaupun sudah tujuh tahun mend1rikan rum4h t4ngga, wanita turut menc3ritakan mereka berdua pernah hamp1r memvtuskan pertun4ngan disebabkan dug4an-dug4an yang mend4tang. Bagaimanapun, dug4an tersebut berjaya diat4si oleh mereka berdua. Bercer1ta lebih l4njut, wanita ini telah dil4mar sendiri oleh ibu mentua dan kakak iparnya sendiri sebelum meng4mbil keputvsan untuk mener1ma lam4ran itu.

Men3rusi v1deo lain yang dik0ngsi, dia tvrut mencer1takan pr0ses untuk b4lik kampung semasa mus1m raya yang sering menjadi perd3batan dalam kalangan p4sangan lain sama sekali tidak menjadi m4salah buat mereka.

Jod0hku, j1ranku

@dyha.ishak

Kahwin dengan jiran depan rumah 😜

♬ original sound .cc – Mikatefu

@dyha.ishak

Time raya best tak? 🤣

♬ Please Don’t Go – Mike Posner

@dyha.ishak

Ce kira berapa steps?

♬ オリジナル楽曲 – Oh

@dyha.ishak

Reply to @mahfudzahmustafha nah cerita ringkas 🤣🤣🤣

♬ Terpesona sama kamu – iam.moon:)

Bolehlah cari jodoh depan rumah

Sumber: Dyha.Ishak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*