Tiba2 pulak dia nak esc0rt” – Pemandu Kereta Selfish! Meny3lit Depan Jentera B0mba Lepas D3ngar Buny1 S1ren

Rakyat Malaysia memang terkenal dengan sikap yang prihatin dan berbudi bahasa terhadap satu sama lain.

Namun bila di jalan raya, banyak pula r4gam yang boleh kita lihat. Ada yang memang p4tuh pada und4ng-und4ng, dan ada yang sesetengah tu sus4h nak dijel4skan.

Lebih kurang dengan k2sah yang nak dik0ngsi kali ini yang dipercayai berl4ku di Johor, tentang s1kap pengguna jalan raya yang pentingkan diri serta mengh4lang anggota b0mba yang tengah berg3gas nak menvju ke sebuah l0kasi.

Dia pula yang nak esc0rt

Semalam, satu video telah tul4r di apl1kasi TikT0k menvnjukkan seorang pemandu kereta tidak bertanggungjawab mengh4lang j3ntera b0mba untuk berg3rak sejbrus s1ren dibuny1kan. Video ini mendapat perh4tian ramai dan mera1h lebih 2 juta t0ntonan.

Namun apa yang nampak meng4rut adalah, seolah-olah pemandu tu pula yang nak escort j3ntera b0mba tu. Siap boleh angk4t tangan lagi suruh kereta lain untuk berh3nti.

Pel1k-pel1k je per4ngai.

@wawan0405

Tolong beri kerjasama sekiranya mendengar siren kecemasaan dan jangan contohi seperti pemandu yang berada di dalam video ini❤️ TERIMA KASIH 👩‍🚒🔥

♬ bunyi asal – Mohd Ridzwan Shah

Dapat kita lihat, anggota b0mba terus men3kan h0n berul4ng kali kepada pemandu tersebut supaya dia beral1h memberi l4luan. Tapi dengan sikap d3gilnya dia tidak meng3ndahkan dan buat macam tak ada apa yang jadi.

“Dia pulak meny3bok nak lalu”

Menj3ngah ke ru4ngan k0men, dapat diihat pelbagai re4ksi yang diber1kan oleh net1zen dengan apa yang terjadi. Ramai yang g3ram sampai ada yang berim4ginasi supaya depan lori bomba ni ada peny0dok b3sar dan s0dok je kereta tu ket3pi.

Uihhh bawak bersabar.. Tachod bila baca

Korang yang lain j4ngan 1kut per4ngai macam tu pula, jadi pengguna jalan raya bertanggungjawab okay!

Sumber: lobak merah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*