Menang1s rindu mak ayah, kir1man dari kampung buat pemuda tak t@han s3bak

Syawal bakal menjel4ng t1ba, namun seolah-olah hanya kes3dihan berkvnjung dalam kalangan segelintir r4kyat Malaysia. Mana tidaknya, bagai tiada harapan untuk pul4ng ke kampung berikutan pen1ngkatan k3s C0vid-19.

Bagi ahli keluarga yang tinggal dalam satu negeri, dapatlah mereka men4rik nafas l3ga. Tapi berbeza dengan si per4ntau, terp4ksa men4han rindu apatah lagi sudah berbulan-bulan tidak dapat mem3luk orang tersayang.

Situ4si seperti itu dapat digambarkan dengan seorang pemuda, @matd97 yang men4ngis h1ba apabila mener1ma kir1man bungkusan sempena Aidilfitri dari kampung halaman.

@matd97

Dapaat Kirim Dari Kampung “rasa sebak gila pagi2 Buka Kotak Adaa😭😭 …” #rayadiperantauan #rindukeluarga

♬ original sound – KassimSelamat🧞

Menerusi sebuah video dik0ngsi di platform TikTok, pemuda berusia 24 tahun itu mer4kam kesed1hannya selepas membuka kotak yang berisi pelbagai jenis kuih serta pers4linan baju Melayu untuk dig4yakan di pagi raya.

“Dapat kir1man dari kampung, R4sa s3bak g1la, pagi-pagi buka kotak ada…..,” tulis @matd97.

Berlatarbelakangkan lagu Air Mata Syawal d3ndangan Datuk Seri Siti Nurhaliza, rak4man berdurasi 25 saat itu turut mengund4ng s3bak warg4net yang berk0ngsi peras4an s3dih seperti dial4mi pemuda tersebut.

Sed1hnya beraya tanpa keluarga

Sabar yee, sama lah kita

Aku pun men4ngis sekali

Macam ni la jadi anak per4ntau…

R1ndu keluarga, aku r4sa apa kau r4sa bro!

Menerusi posting berlainan, @matd97 turut berk0ngsi t4ngkapan skrin mem4parkan dirinya sedang membuat p4nggilan video bersama ibu tersayang.

Setahun lebih tak jumpa, maafkan anakmu…</strong

@matd97

Setahun Lebih Tak Jumpe😭! Maafkan anakmu bonda Buat Dirimu Menangis😭 Anakrantau Ingatlah Orang TuaMu 😭😩#rindu #anakrantau#fyp

♬ YA ASYIQOL MUSTHOFA TIKTOK HUDHAEFA RAFFA – HUDHAEFA RAFFA

Nak sal4hkan siapa pun takde guna, sama-samalah kita berdoa agar semuanya pul1h seperti biasa. Untuk mereka yang mer5ntau, bagi lupa selalu tanya khabar insan tersayang!

Sumber: TikTok @matd97

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*