“Saya tiada masa l4yan orang g1la atau benda g1la. Hidup ni s1ngkat…” – TMJ

Baru-baru ini, kec0h meng3nai 1su IG Story ibu seorang sel3briti terkenal did4kwa mengh1na Sultan Johor.

Bagaimanapun individu itu mend4kwa perkara itu terj4di disebabkan kecua1an seorang kakitangannya yang mempunyai aks3s bagi membuka akaun Instagram miliknya.

Secara ‘keb3tulan’, Tungku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim (TMJ) t4mpil memu4t na1k Insta Story menjelaskan baginda tidak memiliki masa untuk mel4yan perkara r3meh yang tidak mendatangkan faedah kepadanya.

Saya tiada masa mel4yan orang g1la”

Buat masa ini saya tiada masa mel4yan orang g1la atau benda g1la. Saya hanya mahu memberi tumpuan untuk memb4ntu r4kyat dalam setiap aspek dengan apa sahaja cara yang saya mampu,” tulisnya.

Menurutnya lagi, baginda hanya mahu memberi tumpuan ke atas keb4jikan r4kyat yang memerlukan b4ntuan berbanding membu4ng masa terhadap perkara yang tidak penting.

Gunakanlah m3dia s0sial secara bersederhana”

Dalam pada itu, baginda turut berk0ngsi bahawa kehidupannya semakin bertambah baik sejak mengur4ngkan penggunaan m3dia s0sial. Selain itu baginda memberi t3guran kepada net1zen agar menggunakan m3dia s0sial secara bersederhana dan meng1si masa yang ada sebaik mungkin.

Lebih baik hidup di dunia yang sebenar l4kukan perkara yang positif di samping individu yang tersayang yang akan memberi manfaat kepada diri sendiri dan individu lain. Percaya dengan sebaik-baik Pencipta, Allah. Selamat malam,” tulisnya lagi.

Tambahnya, hidup di dunia sebenar adalah lebih baik dengan mel4kukan perkara p0sitif bersama insan tersayang supaya dapat memberi faedah kepada diri sendiri dan orang lain.

Namun begitu, adalah tidak dipastikan pesanan ringkas itu ditujukan kepada siapa. Mungkin ia hanyalah t3guran ‘umum’ kepada raky4t agar tidak mel4kukan perkara tidak berfaedah dalam hidup mereka.

Sumber: Instagram TMJ

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*