Pemuda h4us m1nta air, makcik ju4l air terus sedek4h segelas tapi rupa2 nya pemuda tu

Dalam era p4ndemik C0VID-19 ini, ramai yang terk3san dek kerana pelbagai pr0sedur 0perasi standard (S0P) serta per1ntah kaw4lan perger4kan (PKP) yang perlu dip4tuhi.

Baru-baru ini, tul4r sebuah video memperlih4tkan seorang makcik sedang bern1aga di tepi jalan did4tangi oleh seorang pemuda yang mem1nta segelas air kerana keh4usan.

Dalam pada itu, pemuda tersebut turut mem4klumkan bahawa dia tidak dapat memb4yar air tersebut kerana d0mpetnya tert1nggal.

Biarpun setelah mendengar keny4taan pemuda, makcik itu tidak k1sah malah dia terus menyed1akan segelas air untuk memb3rikan kepada pemuda terb4bit.

Diri sendiri struggl3 tapi masih boleh bersedek4h

@hanifasyraf1

Sedekah ketika sempit (miskin) sebaik-baik perbuatan ❤️ #sedekah #malaysia #indonesia

♬ bunyi asal – Hanif Asyraf

Menurut pemuda berkenaan, dia melihat pakaian makcik itu sudah k0yak di sana-sini dan sudah tentu sahaja perni4gaannya juga terjej4s di saat pand3mik ini.

Bagaimanapun, dia sed1kit pun tidak lok3k untuk bersed3kah dan berk0ngsi rezeki dengan insan yang mem3rlukan.

Difahamkan lagi, video itu hanyalah sekadar lak0nan dan di peng4khirannya pemuda itu memb4yar air tersebut serta memb3rikan hadiah telekung kepada makcik berh4ti mulia terb4bit.

@hanifasyraf1

Sedekah ketika sempit (miskin) sebaik-baik perbuatan ❤️ #sedekah #malaysia #indonesia

♬ bunyi asal – Hanif Asyraf

Menj3ngah ke ru4ngan k0men, rata-rata net1zen ber4sa seb4k meny4ksikan perk0ngsian berkenaan. Dalam pada itu, mereka mend0akan agar makcik itu dimur4hkan rezeki.

Men4ngis tengok vide0 ni

Sumber: TikTok @hanifasyraf1

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*