Pelajar S4nggup Duduk Dalam Perahu W4ktu Huj4n Cari ‘Line’ Untuk Si4pkan K3rja Sekolah

Sejak wab4k C0VID-19 mel4nda negara kita, para guru dan pelajar turut terk3san kerana terp4ksa belajar dalam tal1an melalui Pengaj4ran dan Pembel4jaran di Rumah (PdPR). Lebih p3rit lagi apabila terdapat sesetengah pelajar yang s4nggup keluar dari rumah demi menc4ri ‘line’ internet.

S4nggup si4pkan kerja sekolah di dalam perahu

Menerusi video yang dimu4t n4ik oleh Gna Muda di akaun Facebook, dia sebagai ibu saudara kepada pelajar berkenaan turut ber4sa s3dih mengen4ngkan n4sib anak saudaranya itu yang berus4ha untuk menyi4pkan kerja sekolah mereka di tepi sungai di Sarawak.

Lebih p1lu lagi apabila mel1hat mereka s4nggup menyi4pkannya dalam ke4daan huj4n dan terp4ksa berp4yung kerana tidak ada tempat untuk bert3duh di sekitar kawasan itu.

Jelasnya lagi, anak saudaranya itu terp4ksa pergi ke kawasan berkenaan dengan mena1ki perahu kerana disitu sahaja kawasan yang mempunyai ‘line’ internet untuk mereka belajar dalam tal1an atau membuat kerja sekolah.

Semoga kalian semua berjaya dalam persek0lahan. Hendak belajar terp4ksa ke situ, kes1an terp4ksa menc4ri ‘line’ internet untuk belajar online.

Kegig1han pelajar yang berada di kawasan pend4laman

Sumber : Gna Muda

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*