Tidur Di Tepi Bukit Langat Selepas Isteri Men1nggal, W4rga Emas Hil4ng Sumb3r Pend4patan Ketika PKP

Di Faceb0ok, seorang lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Zaki, berk0ngsi satu k1sah sed1h mengenai seorang w4rga emas yang menet4p di tepi bukit Langat. Menurut Zaki, w4rga emas tersebut tidak mahu menyus4hkan dua orang anaknya apatah lagi anak t1rinya.

Nak tengok siapa duduk di sini

Siapa yang biasa lalu jalan nak ke Hulu Langat dari Ampang mesti tahu dekat mana ni. Alhamdulillah, hari ini aku berkes3mpatan nak tengok sendiri siapa yang duduk sini. Dah lama sebenarnya aku per4san ada orang yang t1nggal dekat sini. Cuma baru hari ni hati aku tak boleh t4han. Tertanya-tanya. Jadi hari ini aku tengok sendiri.

Terkejut melihat ada seorang lelaki warga emas menet4p di kawasan tersebut, Zaki mencer1takan kepada umum bahawa w4rga emas berkenaan ber4sal dari Pahang dan sudah menet4p selama 30 tahun di Ampang. Pernah menet4p di rumah set1nggan di Lembah Jaya Selatan, w4rga emas ini turut member1tahu bahawa rumah yang did1ami tersebut sudah di4mbil semula oleh anak tir1nya selepas si isteri men1nggal dunia kira-kira dua tahun yang lalu.

Susulan daripada itu, w4rga emas ini meng4mbil kepvtusan untuk tidur di tepi bukit Langat ini. Uj4r w4rga emas itu lagi, dia gembira tinggal di situ dan tidak mahu menyus4hkan sesiapa sahaja termasuk dua orang anak k4ndungnya.

Semenjak PKP yang dulu, dia terk3san. Sumb3r du1t dia d4tang dari besi-besi bvruk, bar4ng-b4rang terp4kai. Tapi itulah, PKP ni masa ada kedai besi bvruk yang buka. Sus4h la nak dapat duit.

Saya cuba b4ntu

InsyaAllah pak cik, saya akan b4ntu sementara saya ada ni. Lepas ni bab makan j4ngan r1sau. Dekat sejam lebih semb4ng dengan pak cik ni. B4nyak b3nda nak k0ngsi tapi tak tahu nak k0ngsi macam mana. S3dih, seb4k semua ada.

Terbaru, Zaki member1tahu w4ris kepada wa4ga emas ini sudah menghvbunginya. Tambahnya, w4ris w4rga emas ini tidak mempunyai seb4rang m4salah dengannya dan mereka baik-baik sahaja. Masy4rakat di luar sana juga din4sihatkan supaya tidak mem4ndang ser0ng terhadap keluarga w4rga emas tersebut.

Sumber: Zaki

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*