Mula Tugas TPM, Ini kata2 Teg4s Ismail Sabri Mengenai Kilang Dan Premis Yg Berd3gil

Timbalan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob meneg4skan akan melakukan ‘per4ng’ habis-habisan dan mengambil tindak4n teg4s kepada kilang serta premis perniagaan yang masih berd3gil untuk mematuhi S0P ditetapkan.

Beliau berkata, kerajaan tidak akan bertol4k ansur lagi terhadap kilang dan premis perniagaan berkenaan yang gag4l mematuhi peraturan.

“Kita akan melakukan ‘per4ng’ habis-habisan dalam meI4wan (penuIaran pand3mik) C0VID-19 dan mengambil tindak4n t3gas kepada kilang dan premis perniagaan yang berd3gil,” katanya menerusi catatan di Facebook.

Terdahulu, Dato Seri Ismail dalam catatan di Facebook semalam memaklumkan terdapat 108 kilang dan premis perniagaan yang g4gal mengikut S0P telah diar4h tutvp serta-merta dalam tempoh dua hari.

Ia melibatkan 56 kilang dan premis perniagaan yang diarah tvtup pada Khamis manakala baki 52 pada Jumaat. FMT

Sementara itu, Kementerian k3sihatan melap0rkan 9,105 k3s baharu C0VID-19, menjadikan k3seluruhan jngkitan meningkat kepada 836,296 k3s setakat ini.

Ketua Pengarah k3sihatan, Dr Noor Hisham Abdullah berkata, Selangor masih mencatatkan k3s harian tertin.ggi di seluruh negara, dengan 4,682 k3s.

Ini adalah hari. Ketiga berturut-turut k3s melepasi angka 9000.

Terdahulu, Ismail Sabri mula tugas TPM

PUTRAJAYA – [DIKEMASKINI] Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada Jumaat memasuki Pejabat Timbalan Perdana Menteri di Perdana Putra, di sini bagi memulakan tugasnya sebagai pemimpin nombor dua dalam pentadbiran kerajaan.

Bersut serba biru, ketibaan Ismail Sabri di pekarangan Kompleks Perdana Putra pada jam 10 pagi disambut Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Zuki Ali dan Timbalan Ketua Setiausaha Kanan Jabatan Perdana Menteri (JPM) Datuk Jamil Rakon.

Ismail Sabri, 61, dilantik sebagai timbalan perdana menteri pada Rabu lalu selain dikekalkan memegang portfolio Menteri Kanan Pertahanan.

Ismail Sabri mengimbas kad perakam waktu sebelum memasuki pejabatnya di Aras 4 dan kemudian menandatangani Buku Selamat Datang, diikuti bacaan doa yang dipimpin oleh Pegawai Integriti JPM Muhd Redza Ahmad.

Beliau kemudiannya menghadiri Sidang Darurat Majlis k3selamatan Negara (MKN) secara maya bersama Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Perdana Putra menempatkan pejabat-pejabat utama dalam pentadbiran negara seperti Pejabat Perdana Menteri dan Pejabat Ketua Setiausaha Negara.

Menerusi laman Facebook beliau, Ismail Sabri melahirkan rasa syukur atas pelantikan tersebut dan menyifatkan jawatan yang disandang itu sebagai amanah yang lebih besar.

“Pada hari Jumaat yang penuh barakah, saya memulakan tugas dengan menggalas amanah yang lebih besar demi rakyat Malaysia dan negara yang saya cintai. Insya-ALLAH, saya akan melakukan yang terbaik,” kata Ahli Parlimen Bera dan Na1b Presiden UMNO itu.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*