Isu Ebit Lew: ‘Jangan ‘seronok’ pegang popcorn’

Kuala Lumpur: Personaliti TV, Farra Adeeba berk0ngsi penjelasan mengenai lsu Ustaz Ebit Lew (UEL) yang hang4t diperkatakan sejak beberapa hari lalu.

Dalam hantarannya di Instagram, Farra juga berk0ngsi surat rasmi ucapan takziah daripada Kementerian Luar G@za kepada Ebit.

“Ini dia penjelasan dari sumber rasmi Gaza PaIestin berkenaan isu Ustaz Ebit Lew. Harap terIerai segala keris@uan.

“Saya percaya kita semua hanya nak lihat PaIestin bebas dari penjajahan. Kita buat kerja sama-sama. Kita berdoa, jangan sebab lsu kecil, kerja besar kita terjejas,” tulisnya.

Farra juga mengucapkan terima kasih kepada sahabatnya, dikenali sebagai Dr Wesam yang menetap di G@za atas perkongsian dan penjelasan itu.

“Terima kasih Dr Wesam, sahabat saya, pensyarah di Universiti of G@za, di atas maklumat dan penjelasan.

“Saya k0ngsikan di sini surat rasmi dari Kemnterian Luar G@za yang diberikan kepada Ustaz Ebit Lew.

Menutup hantarannya, Farra juga mengajak pengikutnya di platform media s0sial itu supaya mencari jalan perdamaian sekiranya berlaku perselisihanfaham.

“Tenang sikit hati ini bila dapat maklumat rasmi. Dan kalau ada perselisihan, kita damaikan.

“Jangan kita tambah api, atau ‘seronok’ pegang popcorn tengok saudara kita berbalah macam menonton filem. Ia sangat menjengkelkan,” tulisnya.

Turut dikongsikan Farra adalah tangkap layar mesej yang dihantar sahabatnya mengenai sambutan baik rakyat Palestin di atas kehadiran Ebit dan pasukannya.

“Saya baca tadi mengenai isu Ustaz Ebit Lew yang sedang hangat di Malaysia. Di Gaza, tak ada apa-apa cerita orang marah atau apa.

“Rakyat Palestin berterima kasih dan hargai semua orang yang bersoladariti dengan orang Palestin. Terima kasih Ustaz Ebit Lew, terima kasih Malaysia.

“Semoga semua rakyat Malaysia selamat, semoga Allah pelihara rakyat Malaysia dari wab4k Covid-19,” tulisnya dalam tangkap layar mesej itu.

Sejak beberapa hari lalu, kec0h di media sosial mengenai perbaIahan antara penyanyi rap, Caprice yang ingin mended4hkan sesuatu mengenai kehadiran Ebit bersama pasukannya di Gaza, Palestin baru-baru ini.

Caprice bagaimanapun menunggu tarikh 21 Julai ini untuk membuat penjelasan lanjut mengenai perkara itu.

Sumber : hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*