Ebit Lew Dedah Sumber Kekayaan Bagi Elak Fitn4h

Nama pendakwah dan motivat0r terkenal Ustaz Ebit Lew UEL menjadi trending di media media sosial beberapa hari ini berikutan pelbagai isu yang dikaitkan dengan beliau.

Tidak kurang juga ramai yang mula mempersoalkan dari mana beliau mendapat dana yang banyak bagi menjalankan kerja kerja membantu orang ramai yang dalam kesusahan.

UEL dilahirkan bukan dari keluarga yang kaya raya, pada mula kerjayanya, beliau bekerja dengan pakar m0tivasi terkenal negara iaitu Datuk Fadzilah Kamsah. Selepas itu beliau telah menubuhkan syarikat sendiri bagi menganjurkan program m0tivasi di seluruh negara.

Di sini nama beliau mula meningkat naik, apabila program anjuran beliau mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada Kementerian dan juga dari syarikat korp0rat.

Bayangkan satu program beliau disertai oleh 7,000 orang, dalam satu hari beliau mampu memperolehi pendapatan sehingga RM700 ribu. Itu hanya untuk satu program, bayangkan berapa program telah dianjurkan oleh beliau.

Ramai yang tidak tahu Ebit Lew juga mempunyai rangkaian restoran yang diberi nama Paramount Cafe, menurut perancangan beliau akan membuka restoran ini di seluruh Malaysia dan juga di beberapa negara lain.

Dengan jumlah pengikut di media sosial yang ramai, beliau juga mampu menjana pendapatan daripada iklan iklan yang di letakkan di video video yang beliau muat naik di YouTube dan Facebook. Pendapatan dari sumber pengiklanan di media sosial ini dianggarkan boleh mencecah kepada puluhan ribu ringgit sebulan.

Selain itu beliau juga mempunyai slot program television di saluran tv berbayar di Astro. Program television ini juga mendapat rating yang tinggi daripada penonton. Dari sini juga beliau memper0lehi pendapatan yang agak besar.

UEL juga ada menulis buku, beliau telah menulis 9 buah buku kesemuanya buku yang ditulis oleh beliau sangat laris jualannya, malah buku yang ditulis oleh beliau pada 8 tahun dahulu juga masih dijual. Antaranya bukunya ialah ’11 Amalan memiliki kekayaan’ mendapat tempat kedua pilihan pembaca pada tahun 2019.

Dengan nama dan p0pulariti yang dimiliki oleh Ebit Lew, setiap perniagaan yang dic3buri oleh beliau akan mendapat sambutan dari orang ramai. Beliau juga mengusahakan butik pakaian Elews Design yang mengeluarkan baju kurta dan pakaian islamik. Setiap kali dilancarkan kesemua pakaian ini akan habis terjual dalam masa yang singk4t.

Terbaru Ebit Lew telah membuka pula pasar raya yang diberi nama Elewsmart, sebanyak 14 buah pasar raya telah dibuka. Bayangkanlah sendiri berapa hasilnya yang dapat beliau jana daripada kesemua pasar raya miliknya ini.

Ebit Lew sebelum ini juga mendedahkan beliau juga menerima sumbangan daripada kawan kawan yang rapat dengan beliau, walaupun Ebit Lew selalu merendah diri yang meng4ku kawan kawan beliau banyak dari orang yang beliau jumpa di tepi tepi jalan, bawah jambatan, dari kelab malam, namun mungkin ramai yang tidak tahu ada juga kawan kawan beliau dari golongan VVIP dan juga dari kerabat Diraja.

Jadi tidak hairanlah sekiranya beliau mampu tinggal di rumah banglo yang besar, memandu kereta berjen4ma, dan selalu membantu ramai orang yang dalam kesus4han.

Beliau yang terp4ksa mended4hkan semua sumber kekayaan bukan untuk menyomb0ng diri tetapi bagi mengelakkan fitn4h yang timbul.

Sumber via harianarticles

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*