“Saya dah rasa takde harapan tapi Allah bagi keajaiban” – Shuib syukur d0a dikabuIkan, tahap 0ksigen Siti Sarah meningkat!

SELEPAS proses pembedahan mengeluarkan ba4yi dalam kandungan Siti Sarah selamat dijalankan pada petang Jumaat, Shuib sekali lagi berdepan fasa mendebarkan tentang keadaan isterinya yang masih tidak sedarkan diri.

Menceritakan semula tentang apa yang dilaluinya, Shuib berkata pada mulanya dia hampir berputvs asa jika sesuatu yang buruk berlaku.

“Pukul 7.45 malam semalam, 0ksigen Sarah jatuh sampai 69, masa tu saya rasa macam tiada ny4wa dah.

“Kemudian pukuI 11.10 malam doktor hubungi maklumkan keadaan Sarah sangat kritikaI, 0ksigen turun sampai 40… lagi la saya langsung tak boleh fikir apa-apa, tak tahu apa nak buat.

“Tapi apabila Allah memberikan rahmatnya kepada hamba-hamba yang memerlukan dan orang ramai mendoakan Sarah… maka berlaku keajaiban apabila 0ksigen Sarah naik hingga 77,” katanya.

Shuib berkata demikian ketika sesi bacaan Yasin untuk Siti Sarah dan b4yinya yang diadakan pada malam Sabtu.

Tambah Shuib dia sangat bersyukur apabila keadaan Siti Sarah terus menunjukkan perkembangan positif hingga terkini berada pada tahap 85 pada pukuI 6 petang Sabtu.

Ujar Shuib lagi dugaan yang dilaluinya itu turut mengajarnya erti reda, keyakinan terhadap doa dan tawakal kepada Allah.

“Berkat solat hajat, bacaan Yasin… satu per satu Allah permudahkan.

“Terima kasih banyak kepada semua. Ya Allah keajaiban berlaku depan mata, di saat saya merasakan tak ada harapan, tapi Allah berikan keajaiban yang saya tak pernah jangka pun… ia memang luar biasa,” katanya.

Sementara itu dalam satu kenyataan Shuib berkata, isterinya itu kini sudah ditiarapkan bagi memudahkan p4ru-p4ru berfungsi.

“Memandangkan Sarah kena jangkitan Covid-19, jadi p4ru-p4ru dia banyak terkesan. J4ntung pun sudah lemah. Mungkin Sepanjang pembed4han mengeluarkan b4yi semalam, j4ntung sudah bekerja banyak.

“Difahamkan juga, ada sedikit d4rah beku di p4ru-p4ru. Doktor kata, buat masa sekarang tak boleh apa-apa lagi sebab semalam baru lepas menjalani pembed4han.

“Setiap kali ada panggilan nombor tak dikenali masuk saya menjadi t4kut. Dalam masa sama saya perlu jawab sebab bimbang ia daripada doktor yang mahu mengemaskini keadaan Sarah atau berita sebaliknya,” katanya.

Siti Sarah, 37, selamat menjalani pembed4han bagi mengeluarkan b4yi lelaki ketika kandungannya berusia lapan bulan.

Pembed4han berlangsung selama hampir tiga jam bermula pukuI 2 petang, Jumaat.

Siti Sarah dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU) Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Cheras pada pagi Jumaat selepas tahap 0ksigen dalam badan menurun dan terp4ksa ditidurkan.

Untuk rekod, Sarah dan Shuib sekeluarga disahkan positif Covid-19 sejak 25 Julai lalu.

Mereka sekeluarga menjalani ujian saringan selepas pembantu rumah disahkan positif virus m4ut tersebut.

Sumber : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*