“Cab4ran saya untuk beritahu 3 anak mengenai ketiadaan ibu mereka…” -Shuib.

Pem3rgian Siti Sarah Raissuddin sememangnya sangat dirasai oleh rakan artis dan juga kenalan rapat allahyrham. Paling terasa sudah tentu suaminya Shuib Sepahtu yang kehil4ngan sos0k lsteri yang sangat dicintainya.

Dalam lap0ran dari Berita Harian, Shuib 37 memaklumkan yang mereka sempat membuat panggilan video buat terakhir ketika arwh isterinya, Siti Sarah Raissuddin, 36, sedang naz4k di Unit Rawatan Rapi (lCU), Hspital Cansel0r Tuanku Muhriz, Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM (HCTM).

Lihat air mata isteri berjujuran

Menurut Shuib lagi, tiga anaknya, Shuib berkata, dia dan tiga cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, dapat melihat air mata berjuraian di pipi arwh ibu mereka ketika membuat panggilan video.

“Dengan bantuan jurur@wat dan dktor, saya membuat panggilan video, itulah kali terakhir saya dan anak-anak dapat menatap wajah arwh ketika masih bernyawa.”
“Ketika itu, saya nampak air mata berlinangan di pipinya, seolah-olah memahami apa yang kami bualkan dengannya.” ujarnya.

Pergi hspital lepas anak2 tidur.

Tambah pelawak itu lagi, dia sempat bergegas ke hspital selepas anak-anak tidur dan selesai majlis bacaan yassin bagi mengetahui kndisi isteri, namun dia tidak dibenarkan masuk.

Saya sempat ke hspital selepas anak-anak tidur dan selesai majlis bacaan Yassin dan doa selamat, malam tadi.
“Bagaimanapun, saya tidak dibenarkan bertemu arwh. Saya kemudiannya berpatah balik ke rumah,” jelasnya.

Walau bagaimanapun, usahawan tersebut reda dengan pem3rgian isteri. Cuma, apa yang lebih memberatkan adalah bagaimana cara untuk memberitahu anak-anak yang masih kecil.

“Cuma, cab@ran saya untuk memaklumkan kepada tiga cahaya mata mengenai ketiadaan arwh ibunya,” katanya..

Akan dikebvmikan bersebelahan pus@ra ibunya

Shuib memaklumkan yang jen4zah akan dikebvmikan bersebelahan pusara ibu Sarah di Gombak kira-kira jam 12 tengahari nanti kerana mereka pernah berbual soal kem4tian suatu ketika dahulu dan hajat tersebut pernah disampaikan kepadanya.

“Jen4zah arwh akan dikebvmikan bersebelahan kub0r arwh ibunya di Tanah Perkub0ran Islam, Kampung Sungai Pusu, Gombak, jam 12 tengah hari ini.
“Arwah memang minta dikebvmikan di sebelah kub0r arwh ibunya.
“Jika berbual soal kem4tian, arwh ada menyebut keinginan disemadikan di sebelah kub0r arwh ibunya,” katanya.

Hadiahkan anak keempat.

Menerusi sumber lagi, Shuib dilihat tenang dan berjanji akan menjaga empat orang cahaya mata mereka dengan sebaikknya walaupun anak bungsi mereka yang baru sahaja berusia 3 hari tidak dapat menatap wajah ibu tersayang.

Kelihatan tenang ketika ditemui, Shuib berkata, dia berjanji akan menjaga empat cahaya mata hasil perkongsian hidupnya dengan arwh dengan baik.

“Arw4h menghadiahkan saya dengan kehadiran Ayash Affan yang lahir pada Jumaat lalu. Arwh bergel0t untuk menyelamatkan anak kami. Nyata, Allah lebih menyayanginya.
“Nama Ayash Affan itu sendiri menjadi pilihan arwh kerana menurut pembacaannya, nama berkenaan mengenai seorang pejuang di Wilayah Gaza,” jelasnya.

Sumber: Berita Harian (Zaidi Mohamad), foto Instagram Jaydeesm

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*