Akhirnya Rider 0KU Ini Trpaksa Dedah Apa Yang Arw4h Siti Sarah Prnah Buat. Selepas Lima Tahun Simpan RAHSlA?

Berita sed!h mengenai pemergian penyanyi, Siti Sarah ternyata dirasai oleh seluruh rkyat Malaysia tidak kira golongan artis, sahabat baik mahupun para peminat.

Rata-rata yang mengenali Siti Sarah secara dekat telah memuat naik p0sting seb@k sebaik sahaja mengetahui penyanyi tersebut sudah men!nggaldunia.

Di Instagram mahupun facebook, individu yang pernah mengenali Siti Sarah secara dekat mula membuka mulut dan menceritakan kebaikan yang pernah dilakukan olehnya selama ini.

Lima Tahun Simpan

“Allahyrhamah Siti Sarah Raisuddin minta saya rahsiakan pemberiannya dan tidak mahu ia diheb0hkan di laman sosiaI.”

Itu permintaan penyanyi terkenal tersebut terhadap seorang penghantar barang orang kelainan upaya (0KU), Mohd Hafiz Abdullah, 32, kira-kira lima tahun lalu lalu.

Cerita Mohd Hafiz, Allahyrhamah memberikan bantuan barangan keperluan kepada 15 penerima terpilih di Temerloh, Mentakab dan Jengka.

“Ikutkan Allahyrhamah nak bagi lebih tapi saya cakap cukup kerana dengan kekangan yang ada, cukuplah untuk beri kepada 15 penerima sahaja.

“Saya sebenarnya amat terkejut ketika dihubungi Allahyrhamah Siti Sarah ketika itu kerana tidak menyangka beliau menghubungi saya,” katanya pada Khamis.

Ujarnya, pada masa itu dia tular kerana menawarkan perkhidmatan sebagai penghantar barang dalam keadaan kek.urangan fizikal, kud0ng tangan kiri ak!bat kemaIangan jalan raya pada usia 20 tahun.

Mohd Hafiz yang kud0ng tangan kiri sejak berusia 20 tahun gigih mencari rezeki dengan khidmatnya sebagai penghantar barang.

“Sudah lama saya rahsiakan perkara ini kerana menghormati permintaan beliau dan bila berita pemergiannya akibat jngkitan C0vid 19 Isnin lalu, ia memang memberikan kesan selain saya berasa amat s3dih dengan kehil4ngannya,” luahnya.

Allahy4rhamah Siti Sarah kata Mohd Hafiz, juga menawarkan motosikal baharu kepadanya ketika itu namun dia men0lak tawaran tersebut.

Terima kasih kerana sudi membaca!

SUMBER/Kredit: sinarharianj via onlinemalaya/Klviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*