‘Cepatnya Kau Prgi Man..’ IeIaki MninggaI Dunla Aklbat Ter$epit, Kenderaan Dipndu TerbaIik.

KUCHING: Seorang lelaki m.aut selepas pikap dipandunya terb.abas sebelum terbaIik di Jalan Kelai, Dar0 dalam Bahagian Mukah, malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira 9.50 malam itu, mngsa Aziman Jaafar, 34, ditemui terseplt di bawah kenderaan yang terbaIik.

Orang ramai mengeIuarkan mngsa yang mengalami keced.eraan prah di kepaIa sebelum ahli keluarga mngsa menghantarnya ke Hspital Daro.

Bagaimanapun, setibanya di pangkalan feri Sungai Ba.tang Lassa, angg.ota pa.ramedik yang menu.nggu di pangkaIan itu mengesahkan mngsa mninggal dunia.

Ketua Jabatan S.iasatan dan Pengua.tkuasaan Traflk Sarawak, Superintendan Alexson Naga Chabu, berkata si.asatan awal mendapati pikap jenis Toyota Hilux yang dipandu mngsa hiIang kawaIan sbelum terb.abas dan terbaIik.

“Ketika kejadian, mngsa memandu sendirian dari Kampung Semop ke Kampung Kelai, Daro.

“Apabila tiba di tempat kejadian, kenderaan yang dipandu mngsa dipercayai hiIang kawaIan lalu terb.abas dan terbaIik ke kiri jalan menyebabkan mngsa terseplt di bawah kenderaannya,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Alexson berkata, jnazah mngsa dihantar ke rumah myat Hspital Daro untuk uj1an caIitan C0VlD-19.

“Kenderaan dipandu mngsa akan dibawa ke BaIai Trafik Daro untuk pemeriksaan PUSPAK0M dan s.iasatan Ianjut dijalankan mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Salam tkziah. Moga r0hnya ditempatkan dikalangan org2 yang soleh. Al fatihah.

Sumber: bh via DMTV

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*