“Saya minta maaf” – Azmin Ali Iuah rasa kesaI tak dapat berbakti lagi

Susulan perletakkan jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan barisan kabinet hari ini, net1zen tidak berhenti menzahirkan kesediihan mereka terhad4p pengumuman keputusan itu.

Selain netizen, beberapa orang menteri turut dilihat meIuahkan rasa sediih mereka melalui akaun s0sial media peribadi, termasuklah Menteri Kanan Antarabangsa dan Industri, Dato’ Seri Mohamed Azmin bin Ali.

“Saya minta maaf diatas segala kekurangan”

Menerusi tweet yang dimuatnaik di akaun Twitternya, Dato’ Seri Azmin Ali dilihat berk0ngsi kekesaIannya kerana gagaI untuk membantu rakyat dari segi ekonomi dan menyediakan peluang pekerjaan yang secukupnya.

Menurut beliau lagi walaupun keadaan ekonomi kini semakin pulih, dia akui ramai lagi rakyat yang perlu dibantu kerana terkesan dengan wab4k C0vid-19 ini.

Melalui tweet ringkas itu, beliau sempat memohon maaf , selain berk0ngsi rasa bangganya kerana berpeluang untuk berkhidmat kepada rakyat Malaysia.

Tweet tersebut mendapat 1.4 ribu ulangciap selain mendapat sebanyak 793 k0men dari pengguna laman tersebut.

Sumber: Twitter @AzminAli

Via omm

Terdahulu..

Muhyidin tak pernah sebut letak jawatan.

KOTA BHARU – Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak pernah menyebut akan meletakkan jawatan sebagai Prdana Mnteri sebaliknya mahu memperkukuhkan ker4jaan Perikatan Nasional (PN).

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Mohamed Farid Mohamed Zawawi berkata, ker4jaan di bawah kepimpinan Muhyiddin sudah meIakukan yang terbaik untuk rkyat dan inginkan negara segera pulih daripada C0vid-19.

Katanya yang juga Ketua Bahagian Bersatu Kota Bharu, dalam tempoh 17 bulan ini, Prdana Mnteri mengumumkan bantuan berjumlah RM530 bilion bagi pakej rangsangan dan pemulihan ekon0mi semasa pandemik.

“Bantuan kepada 32 juta penduduk negara ini satu angka yang sangat besar membvktikan beliau sentiasa mengutamakan dan membantu rkyat.

“Misalnya di Indonesia 275 juta rkyat hanya RM20 bilion dibelanjakan ke4jaan negara itu untuk membantu rkyat mereka,” katanya kepada pemberita pada Ahad.

Beliau berkata demikian selepas Program Penyampaian Bakul Makanan dan Menyantuni Penduduk Berek 12, di sini.

Mengulas lanjut, Mohamed Farid berkata, berbanding semasa ker4jaan Pakatan Harapan (PH) yang hanya memberikan bantuan RM30 Program e-Tunai Rkyat semasa pemerintahan mereka pada Januari tahun lalu.

“Rkyat dianaktirikan kerana mereka (ahli pol!tik) lebih pentingkan diri mereka sendiri, ag3nda peribadi dan berebvt kuasa.

“Kami tidak faham kenapa mereka begitu kuat berp0litik supaya Perdana Mnteri ‘gug0r’ sedangkan negara masih berdepan C0vid-19 dan pada masa ker4jaan berusaha membantu rkyat,” katanya.

– Sinar via cinca

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*