“Terbeb4n Bayar Sewa, Terpksa Tutup Kedai…” Atu Zero Terh4ru Dapat Sok0ngan Ustaz Ebit Lew Ingin Membantu!

Tentunya setiap peniaga sudah lakukan pelbagai usaha untuk menyelamatkan perniagaan yang dijalankan. Namun des4kan dengan keadaan semasa, seakan tidak sanggup dit4nggung lagi beban pembayaran sewa permis sedangkan perniagaan tidak berjalan lancar.

Hal yang sama turut terjadi pada Atu Zero, ini sebagaimana memetik laporan di myMetro dimaklumkan pelakon dan pelawak Atu Zero, 29, mended4hkan dia kini dalam pertimbangan menutup kedai perniagaan kek lapis dan butiknya di Setia Alam, Selangor selepas semakin terbeb4n membayar sewa premis itu.

Tutup Kedai & Ber0perasi Di Rumah

Atu atau nama sebenarnya Sharid Kunal Doli Sharif mengakui dia sebenarnya berat hati untuk melepaskan premis terb4bit, namun itu saja cara terbaik buat masa ini demi mengawal kewangannya.

Menurutnya, perniagaan kek lapis bersama isterinya Shafeeqa Johari, 35, itu masih akan diteruskan tetapi hanya ber0perasi dari rumah saja.

“Memang sayang rasanya apalagi kedai itu sudah kami ubah suai serta sewanya agak berpatutan. Namun begitu, buat masa ini memang kami semakin terbeb4n untuk membayar sewa bulanannya.

“Kami pun sudah memaklumkan kepada pemilik premis itu untuk memberi laluan kepada penyewa baharu yang lebih berkemampuan jika ada. Kami dengan rela hati sudi melepaskannya.

“Buat masa ini, kami akan tengok keadaan dulu bagaimana tapi kemungkinan besar memang terpksa menutupnya. Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0, pendapatan kami meros0t serta masih perlu bayar k0mitmen lain seperti rumah dan kereta,” katanya.

“Meskipun pendapatan jual kek lapis masih ada, tapi perniagaan makanan lain tak dapat dijalankan di premis itu kerana Iarangan makan di dalam kedai. Justeru, kami berfikir untuk menutupnya saja,” katanya.

Dalam pada itu, Atu mengakui terh4ru apabila mendapat kata-kata sokongan daripada Ustaz Ebit Lew yang menyuruh mereka untuk tidak berputus-asa.

“Beliau ada juga menyatakan keinginan untuk membantu perniagaan kami. Namun begitu, kami meminta beliau lebih baik dulu membantu program pengurusan jenaz4h yang kami jalankan di Kudat, Sabah,” katanya.

Sumber : myMetro via keluarga

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*