Motosikal dilarikan, tangan gadis m4ngsa s4mun tengah jalan terp4ksa dipot0ng

Pada Khamis 26 Ogos 2021, sepasang kekasih yang dalam perjalanan pulang dari kerja telah melalui detik cemas apabila motosikal ditunggangi mereka dis4mun oleh 3 orang lelaki tidak di kenali di Jalan Kuching, Kuala Lumpur.

Pasangan kekasih jadi m4ngsa s4mun

Menerusi Sinar Harian, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, dalam kejadian pada jam 12.10 tengah malam itu, m4ngsa bersama teman wanitanya sedang menunggang motosikal jenis Yamaha Y15ZR dari arah Jalan Kuching menghala ke Jinjang.

“Tiba-tiba, sebuah motorsikal jenis Honda RS150 yang dinaiki oleh dua lelaki telah bertindak menarik tangan m4ngsa serta melibas kepala m4ngsa menggunakan mangga rantai motosikal dan terkena belakang topi keledarnya,” katanya

Motosikal mereka turut dihimpit sehingga mengakib4tkan m4ngsa terbabas dan jatuh sebelum motosikal mereka dilarikan.

Tular di Twitter

Kejadian berkenaan juga tular di media s0sial apabila sepupu kepada gadis yang dipercayai mengalami kec3deraan par4h itu memaklumkan hal tersebut di Twitter.

DipukuI, digiIis, diIanggar sebelum motor dilarikan

Menurut pengguna yang dikenali sebagai @rabirsmn, sepupunya berada dalam keadaan par4h dan sebeIah tangannya dipercayai pat4h tiga.

Pembed4han buang tangan dah selesai

Dalam perkembangan terbarunya, pengguna Twitter itu memaklumkan yang doktor terpksa membuang sebeIah tangan sepupunya bagi mengelakkan sebarang komplikasi yang lebih tervk.

Svspek sedang dikesan

Selain itu,  rakaman video beberapa lelaki yang dipercayai melarikan motosikal  ditunggangi pasangan kekasih itu berjaya diperoleh.

Dapat dilihat mereka cuba melarikan diri dalam keadaan terg3sa-g3sa dengan tiga buah motosikal termasuklah yang diramp4s itu.

Tulang belakang keluarga

Susulan daripada perkongsian yang dibuat oleh @rabirsmn, raa-rata warganet berasa sedih melihat keadaan kedua-dua remaja tersebut yang menjadi m4ngsa samun penjen4yah yang tiada hati perut itu.

Namun, salah satu komen yang diterima agak menyentuh hati apabila ada pihak memaklumkan yang gadis berkenaan merupakan anak sulung dan tonggak keluarga untuk menyara adik-adik selepas kem4tian bapa beberapa tahun lepas.

Oleh itu, pihak p0lis sedang giat mengesan dan mengenal pasti identiti svspek k3s s4mun tersebut. Mereka juga akan disi4sat mengikut Seksyen 394 kanun kes3ksaan.

Jadi,  pihak polis meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian s4mun itu atau mempunyai sebarang maklumat mengenai svspek untuk tampil memberikan kerjasama dengan menghubungi Bilik Gerakan Ibu Pejabat P0lis Daerah Sentul di talian 03-40482206.

Sumber: Sinar Harian (Ahmad Ismadi Ismail) Twitter @rabirsmn

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*