[Video] Terkini, Pemandu Iawan Aru$ Hingga K0rbankan Afiqah dan Hafiz P0sitif Gnja.

Shah Alam: Pemandu pa.cuan empat r0da yang meIawan a.rus sehingga menyebabkan dua m.aut di Kilometer 8.5 dan 8.6 Iebuhraya Persekutuan dari arah Klang ke Kuala Lumpur, kira-kira jam 1.30 pagi tadi, disahkan posltif ddah.

Ketua PoIis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, hasil sarlngan awal uj1an ur1n ke atas pemandu yang berusia 24 tahun itu mendapati sspek posltif ga.nja.

“Sspek dibawa poIis dari tempat kejadian ke Ibu Pejabat PoIis Daerah (lPD) Shah Alam untuk tindakan Ianjut, kemudian dibawa ke mhkamah untuk perm0honan r.eman.

“Mhkamah Majlstret Shah Alam membenarkan re.man ke atas sspek selama enam hari bermula hari ini sehingga 17 September ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Baharudin berkata, s.iasatan awal mendapati Mitsubishi Triton yang dipandu sspek secara meIawan a.rus itu datang dari Kuala Lumpur ke Klang sebeIum bertmbung Proton Wira dari Klang ke Kuala Lumpur.

“Dua mngsa yang m.aut ialah pemandu wanita berumur 18 tahun dan penumpang lelaki berumur 19 tahun.

“Kedua-dua mngsa dibawa ke Jabatan F0rensik Hspital Shah Alam untuk pr0ses be.dah si.asat.

“Setakat ini, kemungkinan mngsa adalah rakan kerana waris juga tldak dapat beri pengesa.han. “Kedua-dua mngsa dari arah Klang dan poIis tidak pasti ke mana tjuan mngsa,” katanya.

Beliau berkata, k.es disi.asat mengikut Sksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menyebabkan kematlan kerana memandu dengan meIulu atau merba.haya.

“Sksi yang mempunyai makIumat diminta membantu s iasatan dengan menghubungi Pegawai Penyi.asat Bahagian Si.asatan dan Penguatku.asaan Traflk (BSPT) Ibu Pejabat PoIis Daerah (lPD) Shah Alam, lnspektor Muhammad Hasrul Suhiami di talian 01131215697,” katanya.

Al fatihah buat mngsa yang terk0rban.

Video:

Sumber : hm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*