[Terkini] VokaIis Kumpulan Samudera, Norazmi MninggaI Dunia Aklbat C0VlD 19.

KUALA LUMPUR: Vokalis baharu kumpulan Samudera, Norazmi Mohd Abdullah, 48, mninggaI dunia aklbat C0VlD-19, malam tadi.

Ketua kumpulan Samudera, Mohd Azhar Ropei, memberitahu, Norazmi atau mesra disapa Aimi menghmbuskan nfas terakhlr di Hspital Sungai BuIoh, pada jam 10.12 malam.

“Selepas disahkan posltif C0VlD-19, arwh ditempatkan di Pvsat Kuarntin dan Rwatan C0VlD-19 Bersepadu (PKRC) 2.0 di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS), Serdang.

“Arwh meminta dibawa ke sana kerana tldak mahu keluarga mena.nggung rislko kerana arwh ada anak yang masih kecil.

“Bagaimanapun, Ahad lalu, arwh dimasukkan ke Hspital Sungai BuIoh kerana keadaan kesih.atannya semakin mer0sot. Berikutan paras 0ksigen menu.run, arwh terpksa ditlarapkan.

“Saya dapat panggilan daripada ibu arwh yang memaklumkan Aimi sudah mninggal dunia pada jam 10.12 malam,” katanya kepada BH Online.

Allahyrham Norazmi adalah vokalis kumpulan Samudera mengga.ntikan penyanyi asal, Sarfen Husin atau Ujang yang mninggaI dunia, empat tahun lalu.

Mohd Azhar atau Aai memberitahu arwh sepatutnya merakamkan single baharu, namun, terba.ntut seIepas disahkan posltif C0VlD-19.

“Arwh menyertai kumpulan kami pada 2018. Arwh baik, komited dan tldak pernah mendatangkan masaIah kepada ahli kumpulan lain.

“Sepatutnya, arwh mera.kamkan lagu baharu untuk Samudera. Lagu sudah disiapkan, tunggu hendak memasukkan vokal sahaja.

“Hendak buat macam mana, Allah lebih menyayangi dirinya. Kami r.eda dengan apa yang berlaku,” katanya yang juga bermain dram untuk kumpulan itu

Berita pemerglan Norazmi itu turut dikongsi di akaun Facebook (FB) rasmi kumpulan itu, Samudera Fans Club. Kumpulan Samudera popular dengan lagu Salam Sejahtera.

Salam tkziah. Moga arwh ditmpatkan bersama orang2 soleh. Al fatihah

Sumber: bh

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*