[Terkini] ‘Affendy Prgi Jua..’ Pesaklt C0VlD 19 TuIar ‘dipksa’ Msuk ICU MninggaI Dunia.

PETALING JAYA – Seorang pesaklt C0vld-19 yang tuIaar selepas mendkwa dirinya ‘dicuIik’ dan ‘dipksa’ berada di Unit Rwatan Rapi (lCU) Hspital Pulau Pinang disahkan mninggaI dunia, hari ini.

Allahyrham Affendy Mohd Yusof, 43, dikatakan sudah diplndahkan ke wa.d biasa seIepas meIepasi temp0h jngkitan C0vld-19.

Khabar dipercayai berkaitan pemerg1an arwh turut dikongsi seorang pengamaI peru.batan, Dr. Malar Santhi Santherasegapan di laman Facebook milik beliau sebentar tadi.

“AjaI ma.ut bkan di ta.ngan dktor atau peg.uam atau atas sesuatu pr0sedur. AjaI ma.ut telah ditetapkan. Persoalannya, adakah kita sudah berlkhtiar sehabis baik. Apa yang kita boleh bakal lakukan kalau ada k.es akan datang.

“AjaI dia sudah sampai dan nywanya sudah diambiI. Sama seperti saya, kalian semua juga mesti re.da dengan pemerg1an dia.

Persoalannya, apa yang kita akan buat atau patut buat pada masa hadapan untuk k.es sama? Apa lktibar yang kita boleh ambil daripada kisah ini,” tulisnya hari ini.

Pada 13 September lalu, Kosmo! meIaporkan Pengarah Jabatan Kesi.hatan Negeri Pulau Pinang, Dr. Ma’arof Sudin berkata, peskit berkenaan telah dimasukkan ke wa.d lCU seIepas disahkan mengaIami C0vld-19 ta.hap empat.

Menurutnya, pihak hspital beruIang kali menjelaskan kepada pesaklt serta ahli keluarga mengenai rlsiko yang boleh memba.hayakan dirinya sekiranya dia tldak membenarkan rwatan dijalankan.

Salam tkziah. Semoga keluarganya tbah. M0ga arwh ditempatkan dikalangan orang yg beriman dan beramal soleh. Al fatihah

Sumbe: K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*