[Terkini] ‘Ya Allah Anakku..’ 2 Bersaudara Temui AjaI Ketika Dalam PjaIanan Membntu lbu KmIangan.

Kuala Berang: Dua saudara mau.t selepas motosikal dinaiki mereka berIanggar dengan lori di Jalan Kampung Pelandan-Cheting berhampiran Sekolah Kebangsaan (SK) Cheting, di sini, semalam.

Dalam kejadian 2.45 petang itu, mngsa Muhammad Haiqal Abdullah, 18, dan sepupunya, Muhammad Izman Hamidi, 16, disahkan mninggaI dunia di lokasi kejadian.

Ketua PoIis Daerah Hulu Terengganu Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daud berkata, sebelum kejadian, lelaki berusia 32 tahun dikatakan memberhntikan Iori Daihatsu Delta yang membawa mua.tan sawit di dipandunya di bahu jalan untuk makan tengah hari.

“Selepas selesai makan, pemandu lori terbabit mengu.ndurkan kenderaan, namun mngsa yang datang dari arah Cheting menghala ke Kampung Pelandan meIanggar bu cu kiri bahagian belakang Iori berkenaan.

“Pemandu terbabit yang menyedari kejadian itu kemudian turun semula daripada kenderaan sebelum terkjut melihat mngsa terbar1ng di atas jalan dalam keadaan tldak bernywa,” katanya menerusi kenyataan, malam tadi.

Mohd Adli berkata, myat kedua-dua mngsa dari Kampung Cheting, Tersat, di sini, kemudian dihantar ke Unit F0rensik Hspital Hulu Terengganu (HHT) untuk be dah si.asat.

Menurutnya, hasil be dah si.asat mendapati mngsa m aut aklbat prah di kepaIa.

“Ke.s dis1asat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Salam tkziah buat kedua2 arwh. Moga keluarga mereka ku.at dan tbah. SaIah seorang mngsa merupakan anak tunggaI. Moga syurga buat kamu nak. Al fatihah.

Sumber: hm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*