Robot baru beli dibawa arus, ‘level reda & pasr4h’ budak lelaki dapat pujian ramai

Bencana banjir yang melanda negara tempoh hari memang menghadirkan banyak kemusnah4n buat mangs4-mangs4 yang mengalami musib4h itu.

Harta benda dan kediaman habis tengg3lam hingga pelbagai ker0sakan dialami dan kehilang4n barang berharga.

“Menyerah jelah…”

Menerusi perkongsian video dari Ketua Pegawai Operasi (COO)  MyFundAction di akaun Twitter @aisyahshahid, pihak mereka telah bertemu dan berbual dengan seorang mangs4 banjir c1lik di kawasan Sri Muda.

Video tersebut tular selepas kanak-kanak petah itu menceritakan kisah robot mainan yang baru sahaja dibelinya sudah h4nyut dibawa arus deras susulan rumah keluarganya dimasuki air.

Menurutnya, robot yang dibeli baru sahaja sampai sehari sebelum banjir berlaku. Namun, ketika dia bangun dari tidur dan mendapati air sudah di paras pinggang, dia melihat robot tersebut sudah jauh dihanyutk4n arus deras.

Dia yang tidak mampu mennyelamatkan alat permainannya hanya reda dengan hal tersebut. Ucapannya yang begitu ‘pasr4h’ benar-benar membuatkan ramai tersenyum melihat keikhlasannya menerima takdir yang telah tertulis.

Dia ajar kita maksud reda

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang meninggalkan komen dengan berasa kagum mendengar cerita dari kanak-kanak tersebut.

Mereka juga faham dengan konsep reda dan ada juga yang menawarkan menggantikan robot mainan miliknya dengan yang baru.

memang s3dih barang tersayang hil4ng

“Kalau nak robot gundum roger abang”

Allah ganti yang lebih baik

Pandainya dia bercakap

Semoga Allah murahkan rezekinya

Sumber: Twitter,omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*