Kertas siasat4n kes Ebit Lew dah lengkap, tunggu arahan pejabat Peguam Negara

Berikitan kes ganggu4n s3ksual membabitkan pendakwah selebriti Ebit Lew, kertas siasat4n dilaporkan sudah lengkap dan ke pejabat Peguam Negara untuk tindak4n selanjutnya.

Menurut laporan Harian Metro, Pengarah Jabatan Siasat4n Jen4yah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Abd Jalil Hassan berkata, pihaknya sedang menunggu maklum balas daripada Pejabat Peguam Negara tidak lama lagi.

“Bagaimanapun kita juga meminta mereka yang mempunyai maklumat tambahan supaya dapat t4mpil membantu siasat4n,” katanya dalam temubual hari ini.

Beliau berkata, pendakwah berusia 37 tahun itu melakukan kerja amal di luar negara (sebelum ini) dan tiada keperluan untuk menahannya kerana tiada dalam senarai notis merah Polis Antarabangsa (Interpol).

“Buat masa ini biarlah dia melakukan kerja kebaikan di luar negara kerana itu haknya jika dia ikut peraturan di negara terbabit ia tidak menjadi menjadi kesalah4n,” ujarnya.

Sebelum ini, pihak p0lis menerima laporan daripada beberapa individu yang mend4kwa pendakwah terbabit bertind4k melakukan ganggu4n s3ksual.

Terdahulu, video ganggu4n s3ksual mir1p pendakwah tersebut tular di media sosial namun Ebit mengatakan dakwaan itu berunsur fitn4h k3jam selepas dirinya selesai memberikan keterangan.

Sumber: Harian Metro (Muhaamad Hafis Nawawi)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*