Si ibu masih k0ma, b4yi meragam terus senyap bila letak di sebelah

Bagi mereka yang mengikuti kisah m4ngsa kegan4san rumah tangga Jahidah Nordin, pasti mengetahui bahawa wanita itu sudah mel4hirkan b4yi sulungnya secara pembedah4n bulan lalu.

Terbaharu, adik m4ngsa Fauziah Nordin yang aktif mengemas kini perkembangan anak beranak tersebut melalui media sosial sekali lagi menjadi perhatian warganet di aplikasi TikTok.

Fauziah memuat naik satu video memaparkan b4yi lelaki itu, J Eshan Nufail dikatakan m3ragam namun hil4ng t4ngisan selepas diletakkan di sisi ibu yang masih terlantar k0ma di atas katil.

Menurut Fauziah, b4yi mesra dipanggil Nufail itu terus lena apabila berada di sebelah ibunya yang sudah tidak sedarkan diri sejak tahun lalu akibat k3cederaan p4rah selepas disy4ki dibel4sah oleh suami.

“Nufail m3ragam tadi. Bila letak tepi ibu, lena dia tidur. Rindu ibu rupanya. Nufail nak p3luk ibu ye, ibu tak boleh lagi.

“Mummy (gelaran Fauziah) yang akan p3luk Nufail selalu, pengganti ibu. Walaupun mummy bukan ibu kandung,” tulisnya dalam video berdurasi hampir seminit itu.

Selain video berkenaan, terdapat beberapa lagi posting m3ngundang rasa s3bak warganet yang bersimpati dengan penderita4n dihadapi m4ngsa berusia 43 tahun itu.

“Cac4t gara2 suami sendiri yang d3ra..”

Nufail & ibu

Terdahulu, mangs4 yang ketika kejadian sedang h4mil empat minggu dilaporkan ced3ra di kepala dan tengk0raknya terp4ksa dibu4ng akibat pendarah4n, manakala rahang, tulang belakang serta rusuk pula r3tak.

Difahamkan, susp3k Rosmaini Abd Raof yang melakukan perbuatan k3jam itu di sebuah pangsapuri di Kampung Aman, Larkin pada 4 Mei lalu sudah did4kwa di Mahk4mah Sesyen di Johor Bahru, 17 Jun lalu.

Sumber: TikTok @ziah_zara11

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*