Nabila Huda Bakal Dis4man Hampir RM1Juta

Aktivitis b4njir, Fatimah Zaharah Rahim mula mengambil tind4kan und4ng-und4ng dengan menuntut permohonan maaf dan ganti rugl fitn4h sebanyak RM900,000 daripada pelakon dan pengacara Nabila Huda Suhaimi yang didkwa memfitn4hnya di laman media sosi4l Instagram dan Twitter tahun lepas.

 

Kata peguam Nurul Hafidzah Hassan dibantu oleh peguam bersama Zeti Zulkifli dan Datuk Wan Azmir Wan Majid menerusi siaran media yang dikirimkan kepada Gempak, Fatimah Zaharah tidak meIakukan perkara seperti yang telah didkwa Nabila Huda.

“Anak guam, Fatimah Zaharah tidak pernah melakukan seperti apa yang didkwa Nabila Huda dan beliau telah menerima kec4man, ugvtan dan k0men-k0men yang tidak benar daripada masyar4kat berikutan kata-kata yang dikongsikan oleh pelakon tersebut,” tambah Nurul Hafidzah.

 

Surat tuntutan telah dihantar melalui serahan tangan oleh firma guaman NHA Advocates & Solicit0rs yang mewakili aktivis tersebut kepada Nabila Huda pada hari Khamis, 20 Januari selepas aktivis itu mendapat nasihat daripada barisan peguamnya.

 

Fatimah Zaharah mendkwa Nabila Huda telah menyebarkan berita p4Isu dan kenyataan-kenyataan berunsur fltn4h pada 25 Disember tahun lepas dengan memuat naik, menulis dan menerbitkan melalui aplikasi Instagram dengan nama pengguna kupu-kupu.

Aktivis itu turut mendkwa Nabila Huda telah mendedahkannya kepada keb3ncian orang ramai apabila melihat dan membaca apa yang telah ditulis dan diterbitkan oleh pelakon tersebut.

 

 

Nabila Huda juga didkwa telah menyiarkan kenyataan-kenyataan berbavr fitn4h yang membawa maksud yang aktlvis tersebut adalah seorang yang b4ngsat, bod0h, pencvri, mengambil dan memberi barang sumbangan orang lain namun mengakui barangan tersebut adalah daripadanya, mengambil kesempatan ke atas orang lain dan lain-lain kenyataan.

Pada tarikh yang sama, Nabila Huda turut didkwa telah memuat naik gambar aktivls dan menerbitkan satu penyiaran yang mana kenyataan-kenyataan tersebut membawa maksud yang aktivls tersebut telah memberi barang sumbangan yang bukan miliknya namun menyatakan bahawa barang sumbangan tersebut adalah daripada beliau dan mengambil kesempatan ke atas orang lain.

Kenyataan-kenyataan yang didkwa fitn4h dan berita paIsu tersebut telah dikongsi dan ditonton di pelbagai platform media sosiaI yang lain termasuk di platform Youtube, laman-laman p0rtal berita dan juga saluran media.

Fatimah kemudiannya melantik barisan peguam yang terdiri daripada Datuk Azmir Wan Majid, Nurul Hafidzah Hassan dan Zeti Zulkifli bagi tujuan saman fitn4h terhadap pengacara program hiburan Melodi itu.

Tindakan Nabila Huda itu telah menyebabkan Fatimah Zaharah mengalami perasaan maIu, tekanan em0si dan kesed!han apabila masyarakat mempercayai dkwaan berita paIsu dan fitn4h yang telah dimuat naik dan diulang siar oleh pengguna-pengguna media sosial yang lain setelah melihat “p0stings” tersebut.

Fitnah dan berita paIsu itu juga telah turut memberi kesan bur0k kepada ahli keluarganya.

Sekiranya tiada permohonan maaf, pembayaran ganti rugl RM900,000 atau ganti rugi yang setimpal dengan kesan daripada tindakan dkwaan fitn4h tersebut dalam masa tujuh hari selepas penerimaan surat tuntutan, Fatimah Zaharah akan memf4ilkan tuntutan di mahkmah.

Sumber : GEMPAK

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*