[VIDEO] “Dipl0ma takde, SPM buat apa?” Gadis Kec3wa Family Kekasih Pandang Rendah.

Bagi mereka yang menjalinkan hubungan percintaan sudah pasti menginginkan hubungan tersebut kekal sehingga dapat mengikat pertalian halal dan membina mahligai bersama.

 

Pun begitu, tidak semua daripada kita dapat mengecapi pekara itu ekoran ada yang put0s di tengah jalan dan ada juga yang tergantvng namun tak bertali. Siapa lah kita hendak menidakkan takdir jika sudah tertulis dia bukan jodoh kita.

 

Sama juga dngan kisah yang tuI4r baru-baru ini dimana seorang gadis sedlh apabila ibu kepada kekasihnya seolah-olah memandang rendah terhadap tahap pendidikan yang dimiliki mencvri perhatian ramai.

“Siapa yang pernah kena je tahu saklt dia macam mana”- katanya di ruangan kapsyen.

 

Menerusi seuah video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikT0k iaitu @nraliisya_, difahamkan dirinya itu bukan merupakan seseorang yang mampu menepati ‘citarasa’ ibu teman lelakinya itu.

 

Perkara tersebut terjadi susulan gadis berusia 19 tahun itu diajak kekasihnya ke majlis kenduri yang berlangsung di rumah lelaki tersebut sebelum berlaku situasi sedlh itu.

“Dah sampai, tiba-tiba keluarga dia cakap. Tak setaraf la dengan keluarga kita. Takde la cantik mana, dipl0ma pun takde. SPM buat apa,” luahnya.

Video yang tvIar di laman TikT0k:

Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih 454.6K tontonan, 56.3K tanda suka, 1484 komen dan 1336 perkongsian di applikasi TikT0k .

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warga netlzen terkej0t kerana masih ada orang di dalam dunia ini yang menjadikan taraf pendidikan seseorang sebagai kayu ukur untuk dijadikan menantu mahupun pasangan hidup.

Bahkan warganet juga berang dengan sikap sesetengah individu yang seolah-olah tidak berfikir sebelum berkata-kata yang menyebabkan orang lain terasa hati.

Malah dalam masa yang sama para netizen juga mendoakan wanita ini agar bertemu jodoh yang jauh lebih baik daripada yang sedia ada dan berharap agar terus kuat dengan segala kata-kata manusia yang mampu membuatkan kita berasa sed!h.

Antara k0men warga maya:

Sumber yoynetwork

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*