“Dia Pernah T0lak R4suah RM10,000”-Ketua P0lis Buka Cerita Sbnar

Seorang pegawai p0lis berpangkat Inspektor ditemui menlnggal dunia dipercayai menemb4k diri sendiri di sebuah rumah di Jalan Selingsing, di sini, hari ini.

 

Ketua P0lis Daerah Sentul Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, pusat kawalan Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Sentul menerima panggilan kecem4san berhubung kejadian itu jam 3.30 petang tadi.

 

“Hasil siasatan mendapati mngsa berusia 35 tahun adalah seorang pegawai p0lis yang sedang berkhidmat di IPD Dang Wangi.

 

“Siasatan awal mendapati mngsa dipercayai menemb4k dirinya sendiri di bahagian kepala menggunakan sepcuk pist0l,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Eng Lai berkata, pihak ambvlans yang tiba di lokasi kejadian bersama pegawai perubatan bertugas mengesahkan kematlan mngsa jam 3.59 petang.

“Pasukan F0rensik dari Ibu Pejabat P0lis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur sedang menjalankan si4satan di lokasi kejadian.

 

“Punca kejadian belum dapat dikenal pasti dan masih dalam slasatan p0lis. Kes ini diklasifikasikan sebagai mati mengejvt (SDR),” katanya.

Beliau berkata, pihak P0lis Kuala Lumpur menasihatkan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berkaitan k3s itu supaya tampil memberi keterangan.

“Orang ramai boleh menghubungi pegawai penylasat k3s, Asisten Superintendan Foo Keat How di talian 012-7461500 atau menghubungi Bilik Gerakan IPD Sentul di talian 03-40482206 untuk tindakan lanjut,” katanya.

Pegawai p0lis m4ut tmbak diri sendiri miliki prestasi kerja baik

Pegawai polis yang mavt selepas dipercayai menembak kepalanya di sebuah rumah di Jalan Selingsing di sini, semalam, disifatkan sebagai pegawai berintegriti tinggi, mempunyai prestasi kerja yang baik dan disenangi rakan.

Ketua P0lis Daerah Sentul Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, pegawai berusia 35 tahun itu pernah mendapat pujian daripada kepimpinan tertinggi P0lis Diraja Malaysia dan menerima surat penghargaan Ketua P0lis Negara kerana men0lak suapan.

“Pegawai p0lis berkenaan pernah ditawarkan RM10,000 bagi cubaan membebaskan seorang OKT (Orang Kena Tahan) bagi k3s Sksyen 39B Akt4 Ddah Berbhya 1952, pada Ogos tahun lalu.

“Motif kejadian masih dalam slasatan dan pegawai berkenaan tiada masalah berkaitan kerja dan sebelum ini dia ditempatkan di Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Sentul sebagai pegawai penylasat di Bahagian Slasatan Jnyh Nark0tik dan kemudian ditukarkan ke IPD Dang Wangi tiga bulan lalu,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menandatangani d0kumen penerimaan semula pondok p0lis yang dibaik pulih oleh MRT Corp di Pondok P0lis Batu 3, di sini.

Menurutnya, proses bed4h si4sat pegawai p0lis berkenaan akan dijalankan di H0spital Kuala Lumpur hari ini.

Beh berkata, pegawai itu yang mempunyai seorang isteri dan dua anak, ditemui matl di rumah kawannya.

“Saksi adalah kawan kepada pegawai p0lis berkenaan, ketika kejadian ada kawan lelaki dan kawan perempuan dalam rumah yang didiami beberapa orang itu,” katanya.

Beh dilaporkan berkata, kejadian itu dimaklumkan pihaknya selepas Pusat Kawalan Ibu IPD Sentul menerima panggilan daripada sistem MERS 999 pada kira-kira 3.30 petang.

Semalam, seorang pegawai pplis berpangkat Inspektor mavt dipercayai menemb4k kep4lanya dengan pist0l dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan Selingsing di sini.

Sementara itu, Beh berkata, pondok p0lis yang diterima pihaknya itu akan beroperasi semula pada hari ini setelah tiga tahun ditinggalkan akibat pembinaan projek MRT.

Sumber: metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*