Dvgaan Lan Solo, Dis4man Siti Nordiana Berjumlah RM2.5 Juta, Anak Pula Dikej4rkan Ke H0spital

ANAK lelaki kepada penyanyi Lan Solo terpksa dikej4rkan ke sebuah pusat perubatran di Kuala Lumpur selepas mengal4mi ses4k nafas pada malam Sabtu.

Kata Lan atau Mohd Razlan Mohamed Yusuf, 37, anaknya Muhammad Akid Qassyaff, 7, mengadu sukar bernafas ketika mereka dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menghadiri satu program di ibu kota.

“Ketika dalam kereta, Akid mengadu susah hendak bernafas. Dia sendiri susah nak jelaskan bagaimana keadaannya. Maklumlah budak kecil lagi.

“Jadi saya terus bawa dia ke bahagian kecem4san dan dia terpksa dit4han di w4d untuk menerima rawatan lanjut,” katanya ketika dihubungi mStar.

Menurut Lan, pemeriksaan dktor mendapati terdapat habvk k0tor pada saluran d4rah yang mengaklbatkan dia sukar bernafas.

Tambahnya, anaknya itu sebelum ini sudah disahkan mengal4mi asma.

Akid kini dalam keadaan stabil namun masih menerima bantuan pernafasan.

“D0ktor memberitahu ada habvk pada saluran d4rah anak saya.

“Ia terjadi mungkin disebabkan dia terlalu sensitif dan gemar bermain di luar.

“Akid memang ada masalah asma sejak usia empat tahun cuma sudah lama dia tidak mengal4mi situasi teruk begini,” jelasnya.

Disebabkan tahu keadaan kesihatan anaknya itu, Lan juga sentiasa bersedia dengan sebarang kemungkinan dan akan terus membawa anak menerima rwatan jika berlaku sedemikian.

“Sejak kami tahu Akid ada asma, memang sentiasa bersedia jika melihat dia mengal4mi kesukaran bernafas.

“Lebih senang untuk terus bawa menerima rawatan kerana pusat perubatan tersebut sudah mempunyai rekod kesihatan anak saya dan mereka tahu ubat terbaik untuk Akid,” ujarnya.

Untuk rekod, Lan mendirikan rumah tangga dengan Nur Sheila Hassim pada Disember 2009.

Selain Akid mereka juga mempunya tiga orang cahaya mata lain iaitu Nur Amna Qaleesya, 10, Nur Amna Qeesyara, 8, dan Nur Amna Quzandra, 4.

Tuntutan lebih RM2.5 juta, k3s s4man fltnah Siti Nordiana terhadap 5 sekawan dipindah ke Mahk4mah Tinggi

PERBICARAAN k3s s4man fltnah melibatkan penyanyi Siti Nordiana dengan lima individu lain kini bakal didengar hakim Mahk4mah Tinggi.

Peguam Nurul Hafidzah Hassan yang mewakili dua defendan, Sam Samin dan Aida G memberitahu jumlah k3s s4man secara keseluruhan sebanyak RM2.5 juta adalah di bawah bidang kuasa Mhkamah Tinggi.

“Sejak awal lagi kami sudah sedia k3s ini akan dibawa ke Mhkamah Tinggi kerana melihat kepada jumlah s4man secara keseluruhan.

“Buat masa sekarang kami belum mendapatkan tarikh bagi perbicaraan selanjutnya di Mhkamah Tinggi,” jelas Hafidzah kepada mStar.

Menurut Hafidzah lagi, dia dan dua anak guamnya sudah bersedia seperti mana perbicaraan yang dijalankan sebelum ini.

“Ada beberapa permohonan yang tidak didengari di Mhkamah Sksyen sebelum ini, jadi kami harap ia akan dapat dilaksanakan di Mhkmah Tinggi nanti.

“Daripada sudut undang-undang saya melihat kami mempunyai peluang baik dan sudah bersedia untuk k3s ini dibawa ke Mhkmah Tinggi,” katanya.

Isv membabitkan penyanyi Siti Nordiana bersama lima sekawan termasuk Lan Solo dan Syura Badron bermula apabila selebriti tersebut memf4ilkan s4man berjumlah RM2.5 juta pada 3 Ogos lalu.

Siti Nordiana memf4ilkan s4man itu menerusi Tetuan Abang Azlan & Associates pada 30 Julai lalu di Mhkamah Sksyen Sivil Kuala Lumpur, dengan menamakan Lan Solo, 36, isterinya Nur Sheila dan Syura, 35, masing-masing sebagai defendan pertama hingga ketiga.

Dua lagi defendan iaitu keempat dan kelima ialah Pegawai Perhubungan Awam Syarikat Rakaman FMC Music, Sam Musyadzafar, 43, dan jurusolek artis bebas, Razidah Ahmad, 42.

Dalam s4man tersebut, Siti Nordiana telah menuntut penerbitan permohonan maaf menerusi siaran akhbar, Instagram dan Facebook live serta RM500,000 daripada setiap defendan.

Selain itu, terdapat juga tiga lagi tuntutan iaitu ganti rugl tervk, ganti rugi teladan dan ganti rugi khas yang akan dinilai serta ditentukan oleh pihak mahkmah.

Untuk rekod, kontr0versi tercetus selepas penyanyi Lan Solo dan Syura membuat pendedahan mengejvtkan berkaitan k0nflik yang berlaku antara mereka dengan Siti Nordiana menerusi sesi Instagram live pada 20 Julai lalu. k3s saman fitnah melibatkan penyanyi Siti Nordiana dengan lima individu lain kini bakal didengar hakim Mhkmah Tinggi.

Sumber: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*