“Lepas dia bising dalam kelas….” Rakan Pensyarah Dedah Perangai Sebenar Prof Dr Roshana Takim Buat Ramai Terkedv.

Isu mengenai seorang pensyarah wanita yang menghlna dan memperlekah anak yatim gara-gara tiada komputer riba hngat diperkatakan hari ini.

Susulan tindakannya itu, ramai yang mengec4m dan marah dengan kata-kata kes4t yang keluar dari mvlut pendidik tersebut.

Pasal Tu Aku Tak Boleh Duduk Dengan B40

“Video ni last year, kawan sekelas yang viralkan dah delete. Yang j4hat kawan sekelas..”

Menerusi akaun Facebook rakan pensyarah wanita berkenaan, dia menjelaskan bahawa video tersebut yang ditularkan oleh rakan sekelas telah dipadam susulan kes tersebut yang sebenarnya telah lapuk.

Dalam pada itu, Dato Rusly Abdollah juga menegaskan hal ini merupakan tindakan dan niat jahat rakan sekelas yang sengaja ingin mengambil kesempatan atas kata-kata pensyarah berkenaan semata-mata untuk kontr0versi.

“Pernah dih4lau dari kelas k3s lupa bawak nota…”

Terbaru, satu perkongsian di Twitter @bian1918GT menunjukkan kenyataan dari pelajar itu sendiri bahawa pensyarah wanita tersebut rupanya telah lama bersara pada tanggal 18 Ogos 2020.

Malahan, lebih mengejvtkan, pelajar ini rupanya difahamkan telah menjadi seorang yang berjaya hasil teguran ped4s pensyarah berkenaan. Tambahan pula, mereka berdua sebenarnya mesih berhubung dan mengekalkan hubungan baik antara bekas pelajar dan bekas pendidik.

Image

Image

“Lepas dia bising dalam kelas, dia tanya apa bantuan budak tu perlu..

Menurut tangkap layar yang dimuat naik di Twitter berkenaan, difahamkan setelah pensyarah tersebut memar4hi pelajar berkenaan, beliau telah bertanya mengenai apakah bantuan yang diperlukan untuk dibantu dengan memohonkan zakat buat pelajar tersebut.

Image

Image

Tweet penuh:

“My cousin kata tlpu…”

Sungguhpun begitu, seorang gadis telah menyatakan bahawa kenyataan di Twitter berkenaan adalah dusta dan menegaskan bahawa saudaranya sendiri mengesahkan yang dia telah memasuki kelas pensyarah berkenaan baru-baru ini.

“Dia dah bersara, dan diambil kerja semula…”

Justeru, hal itu kemudiannya telah dibalas semula oleh seorang individu dengan mengatakan pensyarah berkenaan

sememangnya telah bersara namun diambil bekerja semula baru-baru ini.

Namun begitu, sehingga kini masih belum ada penjelasan dari pihak pensyarah mahupun pelajar itu sendiri.

SUMBER: Twitter – bian8145GT, redaksi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*