Mnteri Agama Nak Jumpa Datuk Aliff Syukri Dan Ambil Tindakan Berikut

Kuala Lumpur – Penyanyi lagu Kelepok Raya, Datuk Seri Aliff Syukri mengakui bergadvh dengan isterinya selama empat hari berikutan bbak berbaring dalam video muzik lagu terbaharunya itu yang mengvndang kec4man dan k0ntr0versi.

Dalam babak itu, Aliff dilihat berbaring dengan ramai penari lelaki yang lengkap berbaju Melayu dalam keadaan yang dianggap tidak bersesuaian dengan konsep lagu.

“Disebabkan babak itu, saya bergadvh dengan isteri saya selama empat hari. Ini pun baru sahaja baik,” katanya kepada.

Diminta mengulas mengenai babak yang dik3cam hebat itu, Aliff berkata, dia mengambil inspirasi daripada penyanyi, Britney Spears.

“Inspirasi saya adalah Britney Spears. Saya nak macam tu. Zaman saya dulu, penyanyi-penyanyi yang popular adalah Nsync, Britney Spears, Backstreet Boys, Christina Aguilera dan ramai lagi.

“Saya imaginasikan Britney Spears, tapi disvntik ke dalam lagu saya,” katanya.

Aliff juga menegaskan bahawa penari-penari dalam video muzik itu adalah mereka yang bekerja sebagai penari profesional.

“Penari-penari yang kami ambil adalah dari Istana Budaya. Mereka adalah penari profesional dan pernah menjadi penari untuk Anugerah Juara Lagu serta pelbagai artis.

“Mereka ada kerjaya tetap dan ada antara mereka terdiri daripada pensyarah dan ada seorang lagi itu, kerja sebagai askar.

“Dalam kerjaya sebagai askar pun ada biro atau bahagian kebudayaan. Bila anda menghlna, tahu tak mereka semua ada tahap pendidikan yang tinggi, ada ijazah dan sebagainya,” katanya.

Kelepok Raya turut menampilkan isterinya, Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid yang juga bekas anggota kumpulan nasyid Solehah.

Nasihat Saya Jnganlah Dikongsi

Video raya nyanyian usahawan kontroversi Datuk Seri Aliff Syukri berjudul Kelepok Raya telah dirujuk kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia Jakim.

M.enteri di Jabatan Perdna Mnteri Hal Ehwal Agama Senator Datuk Idris Ahmad berkata, video yang menampilkan aksi terkinja-kinja sekumpulan penari lelaki lembut itu tidak selari dengan adab ketimuran dan ajaran Islam.

Video berkenaan menurut Idris, kurang sesuai untuk dikaitkan dengan kemenangan umat Islam pada bulan Syawal setelah mereka menempuh ujlan dan tarbiyah di dalam bulan Ramadan.

Serentak itu, Idris meminta orang ramai agar video tersebut  tidak dikongsi di media soslal.

“Sebagai ti.ndakan awal klip video ini telah saya rujuk kepada Jakim untuk dibawa ke pihak berkuasa. Nasihat saya, dengan penuh kasih sayang dan cintanya saya kepada insan-insan hebat yang mampu membangunkan ummah, agar klip video seumpama ini boleh dikeluarkan daripada disiarkan di mana-mana platform media atau ianya boleh di p.rivate kan hanya untuk tatapan peribadi empunya video.

“Saya yakin ianya mampu memberi jiwa yang besar dan hati yang lebih lapang jika kita patuh pada ajaran dan nilai agama yang tidak rugi pun jika kita menturutinya, malah insya-Allah Tuhan akan melapangkan lagi rezeki kepada kita atas patuhnya kita kepada Allah SWT,” katanya tanpa menyebut nama Aliff Syukri.

Mereka perlu menggunakan pemberian berkenaan untuk mengajak umat Islam untuk lebih takvtkan Allah dan menjauhi tingkah laku yang menjarakkan diri dengan ketaqwaan dan reda Tuhan lebih-lebih lagi dalam bulan Ramadan.

Tambah Idris, jika ada kesempatan beliau mahu berjumpa dengan Aliff.

“Jika ada peluang, mungkin saya boleh bertemu mata bersama dengan empunya video ini sebagai tanda ingatan dan ukhwah sesama Islam. Dan mungkin banyak perkara yang boleh dikongsi bersama dalam pertemuan ini,” katanya.

Video muzik lagu raya nyanyian Aliff yang mempunyai unsur komedi dianggap tidak kelakar oleh masyarakat sebaliknya menjadi b4han cemvh gara-g4ra aksl lembut sekumpulan penari lelaki.

Kredit : HM/MG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*