[VIDEO] ASP wanita buat ‘live’ TikT0k ketika 0perasi ditukarkan ke Suksis UiTM Johor.

Pegawai p0lis wanita berpangkat Asisten Superitendan (ASP) yang meIakukan live di TikT0k semasa membuat s3rbuan di kelab malam akan ditukar ke ke Ibu Pejabat P0lis K0ntinjen (IPK) Johor.

Menerusi lap0ran dari K0smo!, hal tersebut tuIar di apIikasi WhatsApp pada petang semalam dan disahkan sendiri oleh Timbalan Ketua P0lis Negara, Datuk Razarudin Husain.

Akan ditukar ke Suksis UiTM.

ASP wanita itu yang sebelum ini bertugas sebagai  ASP 0perasi Urusetia, Jabatan Slasatan Jenyh Nark0tik (JSJN) Bukit Aman ditukarkan ke Jabatan Penceg4han Jen4yah dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) IPK Johor dengan menyandang tugas sebagai ASP Kor Sukarelawan P0lis Siswa Siswi (Suksis) Universiti Teknologi Mara (UiTM) (INDUK).

“Betul, dia ditukarkan ke IPK Johor dan perlu melap0rkan diri pada hujung bulan Mei depan,” ujarnya ringkas.

Terdahulu, tular di media soslaI berkenaan seorang pegawai p0lis berpangkat yang meIakukan live di aplikasi TikT0k semasa meIakukan serbvan di kelab malam.

Video yang berdurasi 38 saat itu mengvndang kec4man netlzen sehingga mendapat perhatian pihak P0lis Diraja Malaysia (PDRM).

Susulan daripada itu, Pengarah JSJN Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay memberi jaminan tindakan tegas akan diambil terhadap pegawai berkenaan tanpa memilih bulu dan pangkat.

Sumber: Kosmo! (Nor Aziah Mat Nor)

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*