Ditidurkan Aklbat Kurang Okslgen

BAPA kepada penyanyi Naqiu menghembvskan nafas terakhir pada jam 6.05 pagi hari Ahad di H0spital Serdang, Selangor selepas hampir dua minggu dimasukkan ke unit rwatan rapi (lCU).

Berita sedlh itu dikongsi oleh Naqiu dalam satu perkongsian di laman Instagram miliknya.

“Papa saya baru sahaja menlnggal dunia jam 6.05 pagi tadi. Saya mohon semua untuk sedekahkan Al Fatihah buat papa.

“Papa terlalu penat, lama sangat saklt. Lepas ini papa berehatlah. Papa dah boleh jumpa mama. Moga suatu hari nanti kita semua akan bertemu,” ujarnya.

Bapanya iaitu Mohd Najib sudah lama menghldap penyaklt kenclng manis dan dimasukan ke h0spital pada 16 Mei aklbat komplikasi selepas terkena jangkltan C0vld-19 beberapa hari sebelum sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Dalam temubual bersama mStar sebelum ini, Naqiu memaklumkan dia reda dengan segala ketentuan selepas bapanya ditidurkan aklbat penurvnan okslgen dalam badan.

“Saya menjaga papa sejak dua tahun ini, saya melihat bagaimana dia berl4wan dengan sakltnya,” jelasnya.

Paras okslgen menurun, bapa Naqiu ditidurkan… Bersiap sedia sebarang kemungkinan

PENYANYI Naqiu berkongsi berita duka memaklumkan bapanya terpksa ditidurkan di H0spital Serdang, Selangor pada pagi Selasa selepas p4ras okslgen menunjukkan penurunan.

Menurut Naqiu, bapanya iaitu Mohd Najib, 69, sudah lama menghldap penyaklt kenclng manis dan ini merupakan kali ketiga dimasukkan ke h0spital berkenaan dalam tempoh sebulan.

naqiu 1

“Pada pertengahan puasa, papa dimasukkan ke h0spital tiga hari kerana mas4lah kesihatan, kemudianya beberapa hari sebelum raya sekali lagi papa menerima rwatan aklbat jangkltan C0vld-19.

“Jangkitan tersebut menyebabkan dia mengal4mi k0mplikasi dalaman dan saya bawa ke h0spital berkenaan pada petang Isnin. Jam 3 pagi dktor beritahu untuk tidurkan papa kerana paras okslgen menurun,” katanya ketika dihubungi mStar.

Berkongsi perkembangan terkini, Naqiu memberitahu bapanya ditempatkan di Unit Rwatan Rapi (lCU) untuk pemantauan doktor.

Saya reda dengan ketentuan ini namun masih berharap kesihatan papa akan kembali pulih seperti biasa
NAQIU
PENYANYI
Melihat tahap kesihatan bapanya, Naqiu berkata dia bersedia dengan sebarang kemungkinan bruk yang bakal berlaku.

Bagaimanapun, dia masih meletakkan harapan agar bapanya itu segera pulih seperti sedia kala.

“Saya menjaga papa sejak dua tahun ini, saya melihat bagaimana dia berl4wan dengan sakltnya. Apabila keadaan seperti ini berlaku pastinya perasaan saya risau dan bercampur-baur.

naqiu 2

“Doktor telah maklumkan kepada kami untuk bersedia dengan segala kemungkinan yang berlaku. Saya reda dengan ketentuan ini namun masih berharap kesihatan papa kembali pulih seperti biasa,” ujarnya.

Sebelum itu, penyanyi lagu Rindu Separuh Nywa ini berkongsi mengenai perkara itu menerusi laman Instagram miliknya.

Dalam muat naik berkenaan, Naqiu memohon orang ramai mendoakan agar bapanya itu diberikan kesembuhan dan segera pulih dari penyaklt.

“Saya mohon jasa baik semua untuk mendoakan papa. Moga segala dipermudahkan-Nya. Semoga ada doa dalam kalangan kita yang diangkat oleh-Nya,” luahnya.

Naqiu Boboy kongsi kejadian zaman kegemilangan, peminat sanggup kel4r tangan dan hampir ditlkam kekasih peminat.

VOKALIS kumpulan Boboy iaitu Naqiu mendedahkan pernah berdepan situasi cem4s apabila dirinya hampir ditlkam kekasih seorang peminat wanita sekitar tahun 2001.

Pemilik nama Wan Naqiuddin Mohd Najib, 33, bernasib baik kerana ketika itu dia sempat diselamatkan pengwal peribadi yang menjaganya ketika kejadian itu.

Selain itu, Naqiu juga berkongsi peristiwa ng3ri apabila peminat menggel4r pergel4ngan tangan selepas dia selesai membuat persembahan di Sabah sekitar tahun yang sama.

“Kita dulu menjadi kegil4an perempuan sehinggakan ada teman lelaki peminat yang terlalu cembvru nak tlkam saya tapi mujur terkena badan pengawal peribadi.

“Nasib baik pengawal peribadi saya itu selamat selepas dimasukkan ke h0spital. Rasa-rasanya, sekitar tahun yang sama juga saya berhadapan dengan inslden yang mengejvtkan.

“Habis saja buat persembahan, keluar dari pintu Fun Fair ada peminat wanita kel4r tangan sambil menjerlt nama saya. Masa itu, macam-macam yang saya fikir.

“Kenapa dia buat macam itu, nak kata bekas kekasih saya, tidak pun dan tak ada pula saya berbuat sesuatu pada dia,” kata Naqiu kepada mStar.

Selain Naqiu, kumpulan yang dianggotai oleh Shah (gitar), Muz (gitar kedua), Didie (bass) dan Acik (dram) pernah menjadi fenomena sekitar tahun 2001.

Habis buat persembahan, keluar pintu Fun Fair ada peminat wanita kel4r tangan sambil menjerlt nama saya.
NAQIU
Vokalis kumpulan Boboy

Kemunculan Naqiu yang ketika itu baru saja berusia 16 tahun menjadi kegilaan peminat wanita disebabkan suaranya seakan vokalis kumpulan New Boyz iaitu Tomok.

Dalam pada itu, peserta program Gegar Vaganza musim keenam (GV6) ini memberitahu isterinya yang dikenali sebagai Hani tidak pernah menyukai kumpulan Boboy.

Menurut Naqiu, Hani pada awal perkenalan mereka tidak mengetahui mengenai dirinya merupakan vokalis kumpulan itu disebabkan penampilan yang berbeza.

Letak Harga Bayaran Tinggi, Naqiu Boboy Sudah Mula 'Demand'?

“Kalau nak tahu, sebenarnya isteri saya paling tak suka kumpulan Boboy. Masa kami mula-mula kenal, dia tak tahu yang saya ini vokalis Boboy disebabkan penampilan saya.

“Waktu itu kami kenal, rambut saya panjang dan ada simpan mlsai dan jangut. Dia tahu pun bila ibu mertua saya yang perasaan dan tegur.

“Tapi sebab dah kenal dan sayang, nak tak nak dia kena terima saya la juga,” ujarnya sambil berseloroh.

Naqiu dan pasangan dikurniakan dua anak perempuan dan tiga lelaki berusia antara 11 bulan dan tujuh tahun.

Sumber: Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending pada pautan di bawah.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*